DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBG 6096 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. HASAN BUĞRA ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Biyotıp ve Sağlık Teknolojileri Doktora
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bütünleşik Doktora
Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora

Dersin Amacı

Bilimsel literatürü araştırmak, okumak ve anlamak
Literatürü nasıl özetleyeceğini öğrenmek
Bilimsel bir poster ve sözlü sunum hazırlamayı öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirli bir konuyla ilgili bilimsel literatürü araştırabilme
2   Bilimsel literatürü eleştirel olarak inceleme ve değerlendirmeyi öğrenme
3   Bilimsel bir literatür özeti yazabilme
4   Bilimsel bir poster hazırlayabilme
5   İyi bir bilimsel sunumun hazırlanışını öğrenme ve sunum hazırlayabilme
6   Sözlü sunum becerileri geliştirme
7   Hikayenizi araştırma alanınız dışındaki dinleyiciye açıklayabilme
8   Araştırma projesi başvurusu yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş-Bilimsel literatürde nasıl arama yapılır
2 Bilimsel bir poster nasıl hazırlanır
3 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
4 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
5 Öğrenci poster sunumları ve tartışma
6 Bilimsel bir sözlü sunum nasıl hazırlanır
7 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
8 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
9 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
10 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
11 Öğrenci sözlü sunumları ve tartışma
12 Araştırma makalesi yazma teknikleri
13 Araştırma projesi yazma teknikleri
14 Proje çalışması- Araştırma projesi yazımı
15 Proje çalışması- Araştırma projesi yazımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. PowerPoint sunumları: Ders konuları kolay görsel anlaşılırlık için şematikleştirilmiş ve basitleştirilmiş PowerPoint sunumları olarak ele alınacaktır.
2. Poster sunum ödevi: Öğrenciler temel veya güncel biyotıp ve sağlık teknolojisi ile ilgili konularda son araştırma makalelerini seçecekler, makale ana noktalarını bilimsel bir posterde sunacaklar ve onları izleyici ile tartışacaklardır.
3. Sözlü sunum ödevi: Öğrenciler temel veya güncel biyotıp ve sağlık teknolojisi ile ilgili konularda son araştırma makalelerini seçecekler, makale ana noktalarını bilimsel bir tartışma ile sunacaklar ve kitlenin sorularını cevaplayacaklardır.
4. Araştırma projesi ödevi: Öğrenciler 3-4 kişilik gruplar halinde bir araya gelecekler ve belirli bir bilimsel soru üzerine küçük çaplı bir araştırma hibe önerisi hazırlayacaklardır. Öneriler tüm öğrenciler arasında tartışılacak ve bir değerlendirme süreci simüle edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBasarıNotu AS * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

An interactive participation of students is expected during the lectures.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunes.ozhan@deu.edu.tr, gunesozhan@yahoo.com
0531 272 23 99

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.642
ÖK.734
ÖK.84