DERS ADI

: TÜRK MUTFAĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 4069 TÜRK MUTFAĞI ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

GÖRKEM GİRGİN

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Türk beslenme kültüründen yola çıkarak, Türk kültüründe mutfak ve önemini anlatmak, Türk mutfağında kullanılan malzemeler ve yemekleri öğreterek öğrencilerin uygulamasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Saray Mutfağını algılayabilme ve uygulayabilme
2   Ziyafet sofralarını tanımlayabilme ve hazırlayabilme
3   Türk Mutfak kültürünün genel özelliklerini kavrayabilme
4   Türk yemeklerine ait örnekleri uygulayabilme
5   Türk Mutfağını beslenme ve sağlık yönünden değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 12. Yüzyıla kadar Asya'da Türk Mutfak Kültürü
2 12. Yüzyıla kadar Asya'da Türk Mutfak Kültürü
3 Türkiye Selçukluları döneminde Türk Mutfağı; Batıya göç ve değişim
4 Türkiye Selçukluları döneminde Türk Mutfağı; Batıya göç ve değişim
5 14. YY Anadolu sunda Yemek Kültürü
6 14. YY Anadolu sunda Yemek Kültürü
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Klasik dönem Osmanlı Saray Mutfağı
10 Şenliklerde Ziyafet Sofraları
11 Türk Mutfak Kültürünün Genel Nitelikleri
12 Türk Yemek Töresi ve Geleneği
13 Sofra Adabı
14 Türk Mutfağının beslenme ve sağlık yönünden değerlendirilmesi
15 Dönem Sonu Sınav
16 Dönem Sonu Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Makbule Gezmen Karadağ / Feride Çelebi / Yasemin Ertaş /Nevin Şanlıer, Geleneksel Türk Mutfağından Seçmeler , İSBN 978-605-4940-66-0, ANKARA, 2014, DETAY YAYINCILIK

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54