DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 2022 PAZARLAMA İLKELERİ II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Pazarlamaya ilişkin temel kavramları, kuramları ve teknikleri anlayabilme, açıklayabilme ve tartışabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın önemini ve işlevini açıklayabilmek
2   Pazarlama karması unsurlarını (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) açıklayabilmek ve kullanabilmek
3   Mikro ve makro pazarlama çevresini analiz edebilmek ve değerlendirebilmek
4   Tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini açıklayabilmek
5   Pazarlama araştırması için gerekli verileri toplayabilmek ve analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fiyat-1 (fiyatlandırma hedefleri, fiyatlandırmayı etkileyen faktörler, fiyatlandırma yöntemleri, fiyatın belirlenmesi ve adaptasyonu, yeni ürün fiyatlandırma stratejileri, ürün dizisinin (hattının) fiyatlandırılması, alıcıların fiyat değişikliklerine tepkisi)
2 Fiyat-2 (fiyatlandırma hedefleri, fiyatlandırmayı etkileyen faktörler, fiyatlandırma yöntemleri, fiyatın belirlenmesi ve adaptasyonu, yeni ürün fiyatlandırma stratejileri, ürün dizisinin (hattının) fiyatlandırılması, alıcıların fiyat değişikliklerine tepkisi)
3 Tutundurma (tutundurmanın önemi ve etkileri, tutundurma karmaması, tutundurma metotları ve özellikleri, tutundurma bütçesinin belirlenmesi, tutundurma karması stratejileri)
4 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme (satış görevleri ve satıcı çeşitleri, satış sürecinin aşamaları, satış yönetimi, satış geliştirme/satış promosyonu)
5 Reklam ve Halkla İlişkiler (reklam harcamaları, reklamın fonksiyonları ve çeşitleri, reklam araçları, reklamın etkinliği, reklamın lehinde ve aleyhinde görüşler, reklamla ilgili hukuki görüşler, halkla ilişkiler, halkla ilişkilerin fonksiyonları, çeşitleri ve yararları)
6 Doğrudan Pazarlama ve İnternette Pazarlama (doğrudan pazarlamanın başlıca çeşitleri, e-ticaret çeşitleri ve unsurları, internette pazarlama stratejileri)
7 Ara Sınav - Doğrudan Pazarlama ve İnternette Pazarlama (doğrudan pazarlamanın başlıca çeşitleri, e-ticaret çeşitleri ve unsurları, internette pazarlama stratejileri)
8 Ara Sınav - Dağıtım-1 (dağıtım kanalları, doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, dağıtımda aracı kullanımı ve başlıca nedenleri, dağıtımda kullanılan aracı çeşitleri, başlıca dağıtım kanalı seçenekleri ve seçimi, başlıca dağıtım politikaları, dağıtım kanallarında işbirliği ve çatışma)
9 Dağıtım-1 (dağıtım kanalları, doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, dağıtımda aracı kullanımı ve başlıca nedenleri, dağıtımda kullanılan aracı çeşitleri, başlıca dağıtım kanalı seçenekleri ve seçimi, başlıca dağıtım politikaları, dağıtım kanallarında işbirliği ve çatışma)
10 Dağıtım-2 (dağıtım kanalları, doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, dağıtımda aracı kullanımı ve başlıca nedenleri, dağıtımda kullanılan aracı çeşitleri, başlıca dağıtım kanalı seçenekleri ve seçimi, başlıca dağıtım politikaları, dağıtım kanallarında işbirliği ve çatışma)
11 Hizmet Pazarlaması (hizmetlerin tanımı, çeşitleri ve özellikleri, hizmet işletmeleri için pazarlama stratejileri)
12 Uluslararası Pazarlama (uluslararası pazarlama yönetemi, uluslararası pazarlara giriş şekilleri, uluslararası pazarlarda pazarlama karması)
13 Pazarlama Yönetiminde Organizasyon, Uygulama ve Denetim
14 Örnek olay çalışması
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2016.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, (Çev. Editörü A. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri, Beta, İstanbul, 2018.
Ömer Baybars Tek, Engin Özgül, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir, 2005.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.unuvar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders günü 12:30-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555555515555555
ÖK.25555555515555555
ÖK.35555555515555555
ÖK.45555555515555555
ÖK.55555555515555555