DERS ADI

: ULUSLARARASI TİCARET VE POLİTİKA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3031 ULUSLARARASI TİCARET VE POLİTİKA SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MEHTAP TUNÇ

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu dersin amacı uluslararası ilişkilerin ana teori ve tartışmalarını tanıtmak ve öğrencilere teorileri dünya sorunlarına ilişkilendirebilmeleri için gereken analitik araçları sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilerin ana teorilerini betimlemek ve açıklamak
2   Uluslararası ilişkilerin ana teorilerini değerlendirmek ve karşılaştırmak
3   Uluslararası ilişkilerin ana teorilerinin küresel sorunları anlamadaki rolünü değerlendirmek
4   Uluslararası ilişkilerin analizinde temel oluşturmak üzere teorik fikir ve kavramları gerçek olay ve sonuçlara uygulamak
5   Uluslararası ilişkiler terminolojisini kullanma becerisini göstermek üzere iletişim kurmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası İlişkilerde teorinin kullanımı
2 Realizm
3 Neorealizm
4 Liberalizm
5 Neoliberalizm
6 Rejim teorisi
7 Ara Sınav - Rejim teorisi
8 Ara Sınav - Uluslararası Ticaret Temelleri
9 Uluslararası Ticaret Temelleri
10 Klasik ve Neoklasik Dış Ticaret Teorileri
11 Talep Yönlü Dış Ticaret Teorileri
12 Faktör Donatımı Teorisi-Heckscher Ohlin Teoremi
13 Dış ticaret ve Ekonomik Büyüme İlişkisi
14 Uluslararası Ticaret Politikaları
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jackson, R and Sorenson, G. (2010) `International Relations: Theories and Approaches . Oxford, UK: Oxford University Press
Viotti, P.R., Kauppi, M. (2012) `International Relations Theory . Longman; US
Seyidoğlu , Halil (2017), Uluslararası İktisat, İstanbul
Aslan, Nurdan, Uluslarararası Ticaret Teorileri ve Politikaları
Karaduman, Naci, Uluslararası Ticaret


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehtap.tunc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555