DERS ADI

: LİDERLİK YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4029 LİDERLİK YAKLAŞIMLARI SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZGE ADAN GÖK

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Liderlik, bir amacı gerçekleştirmek için diğerlerini etkileme süreci olarak tanımlanır. Öğrenciler için bu dersin amacı liderlik hakkında bilgi edinmek ve bu sayede etkin ve etik bir şekilde liderlik yapabilmelerine sağlamaktır. ayrıca bu ders kendilerini keşfetme serüvenini ve eğer liderlik yapmayı seçerlerse yaşam boyu bu serüveni sürdürmelerine yardımcı olacaktır. Öğrenciler bu dersi tamamladıktan sonra belki lider olmayacaklar fakat liderliğin kalitesini daha iyi anlayacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel, bireylerarası, takım ve örgüt liderliği ile ilgili yorum yapabilme
2   Çokkültürlülük, çeşitlik, değerler, etik ve güç gibi kavramları açıklayabilme
3   Liderlik ve yönetim arasındaki farklılığı açıklayabilme ve bu bilgiyi stratejik iş kararları alırken kullanabilme
4   Grubun, takımın, örgütün ve sosyal alanın sağlıklı işlerliğine, değişimine, iletişim ve motivasyonuna destek olabilme
5   Liderlik becerileri temelinde güçlü yanları değerlendirebilme ve liderlik becerilerini güçlendirme amaçlı plan geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Liderlik ve Yönetim/ Etkili liderlik davranışı
2 Değişim ve inovasyon liderlik
3 Katılımcı Liderlik ve yetkilendirme
4 liderlik özellikleri ve becerileri
5 Olasılık teorileri ve uyumlu liderlik
6 Güç ve etkileme taktikleri
7 ARASINAV
8 ARASINAV
9 İlişkiler ve İzleyiciler
10 Grup içinde ve takımda liderlik
11 Karizmatik ve transformasyonel liderlik
12 Etik, hizmet odaklı, ruhani ve otantik liderlik
13 Kültürler arası liderlik ve çeşitlilik
14 Liderlik becerilerini geliştirmek
15 FİNAL
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitaplar :
Leadership in Organization/ Gary A. Yukl/ 2013/Prentice Hall, 8thE
Management : principles and practices for tomorrow's leaders / Gary Dessler. /2004/Upper Saddle River, N.J. : Pearson/Prentice Hall.3rd ed.
Leaders & the leadership process : readings, self-assessments & applications / Jon L. Pierce, John W. Newstrom /2003/Boston : McGraw-Hill/Irwin.3rd ed
Global leadership : the next generation / Marshall Goldsmith, [et al.]/2003/Upper Saddle River, NJ : FT/Prentice Hall.
Dergiler:
* The Leadership Quarterly, http://www.journals.elsevier.com/the-leadership-quarterly/
* Journal of Leadership Studies, http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X
* Leadership & Organization Development Journal, http://www.emeraldinsight.com/journals.htm issn=0143-7739

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, bağımsız okuma, sorun temelli analizler, örnek olay incelemesi, kitap tartışmaları, konuk konuşmacı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Daha sonra duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yilmaz.akgunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5