DERS ADI

: BESLENME İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3505 BESLENME İLKELERİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Beslenme ve sağlık ilişkisini yorumlamak, besin ögeleri olarak gruplanan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri besinsel kaynak, çeşitli yaş gruplarındaki gereksinmeler, metabolizma yönünden değerlendirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beslenmenin temeli olan besin öğeleriyle(karbonhidratlar, proteinler ve lipitler, vitaminler, mineraller) ilgili, kimyasal yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri gibi bilgileri öğrenerek beslenmenin temelini kavrayabilme
2   Besinlerin içerdiği besin öğelerinin cins ve miktarını belirleyerek değerlendirebilme
3   Besinlerin yapısına uygun hazırlama ve pişirme yöntemlerini uygulayabilme
4   Farklı yaş ve cinsiyete göre günlük enerji, karbonhidrat, protein ve yağ gereksinmelerini ve bunları sağlayacak besin çeşit ve miktarlarını öğrenip yorumlayabilme
5   Üç günlük bireysel besin tüketimi ve fiziksel aktivite kaydı ile kendi beslenme durumunu saptayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beslenme kavramları ve besin-sağlık ilişkisi. Besin grupları ve porsiyon ölçüleri
2 Proteinlerin tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
3 Karbonhidratların tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
4 Lipitlerin tanımı, işlevi, gereksinimi ve kaynakları.
5 Enzimler ve hormonların yapısı, özellikleri
6 Beslenme durumunu saptama yöntemleri
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Suyun önemi Su kaybı ve gereksinimi Elektrolit, asit-baz dengesi dengesi
10 Sodyum, potasyum, klorun görevleri, gereksinim ve kaynakları
11 Kalsiyum ve fosforun görevi, emilimi ve metabolizmaları kaynakları ve gereksinimi
12 Magnezyum, bakır, iyot, çinko ve demirin emilimi ve metabolizmaları, kaynakları ve gereksinimi
13 A, E, D K vitaminin görevleri, emilimi, metabolizması, kaynakları ve gereksinimi
14 Tiamin, riboflavin, niasin vitaminin görevleri emilimi, metabolizması, kaynakları ve gereksinimi
15 Dönem sonu sınav
16 Dönem sonu sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Sıdıka Bulduk, Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Detay Yayıncılık, 2013
Thompson, J & Manore M.(2005).Nutrition: An Applied Approach. San Francisco: Pearson Benjamin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.55