DERS ADI

: YÖNETİM VE ORGANİZASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UBY 2007 YÖNETİM VE ORGANİZASYON ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YILMAZ AKGÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Uluslararası Ticaret
Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı çalışma gruplarının ve organizasyonların yönetimini ilgilendiren yöneticilerin rolü, yönetimin işlevleri, örgüt teorisi ve kişilerarası iletişim gibi temel kavramların anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim ve örgütle ilgili kavramları açıklayabilme
2   Yönetim ve örgütle ilgili teknik ve yöntemleri karşılaştırabilme
3   Yönetim ve örgütle ilgili model ve yaklaşımları ilişkilendirebilme
4   Yönetim ve örgüt olgularının tarihsel süreç içinde izlediği gelişim seyrini yorumlayabilme
5   Örgüt ve yönetim kuramları ile uygulama arasındaki bağlantıları kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi
2 Bilimsel Yönetim Öncesi Dönem
3 Bilimsel Yönetim Dönemi
4 Klasik Ekol: 1. Bilimsel Yönetim Yaklaşımı
5 Klasik Ekol: 2. Yönetim Süreci Yaklaşımı Klasik Ekol: 3. Bürokrasi Modeli
6 Neo-Klasik Ekol: Hawthorne Araştırmaları
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Modern Ekol: 1. Sistem Yaklaşımı
10 Modern Ekol: 2. Durumsallık Yaklaşımı
11 Post-Modern Yönetim ve Örgütle İlgili Uygulamalar: Değişim Mühendisliği
12 Post-Modern Yönetim ve Örgütle İlgili Uygulamalar: Farklı Kültürlerin Yönetimi
13 Toplam Kalite Yönetimi
14 Post-Modern Yönetim ve Örgütle İlgili Uygulamalar: Benchmarking
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bakan, İ. (2004). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta Yayınları.
Eren, E. (2011).Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayınları.
Koçel, T. (2001). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınları.
Robbins, S.P. ve Judge, T.A. (2007). Organizational Behavior, New Jersey: Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yilmaz.akgunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55