DERS ADI

: DESTİNASYON PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3512 DESTİNASYON PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, turistik destinasyonları yönetilebilir ve pazarlanabilir ürünler olarak tanımlamaktır. Bu kapsamda, turizm pazarlaması konusunda stratejik pazarlamadan destinasyon pazarlama kuruluşlarına, ve turistik destinasyonlardan ürün geliştirmeye kadar farklı konular ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini açıklayabilecek
2   2. Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit edebilecek
3   3. Turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunları analiz ederek, muhtemel çözüm önerilerinde bulunabilecek
4   4. Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek duruma gelecek
5   5. Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turistik Ürün Paketi: Destinasyon
2 Destinasyon Pazarlama Kuruluşları ve Diğer İlgili Aktörler
3 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Pazarlama
4 Turistik Destinasyon Pazarlamasının Yönetimi
5 Destinasyon Pazarlamasında Markalaşma ve İmaj
6 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Örnek olay çalışmaları
10 Örnek olay çalışmaları
11 Ödev Sunumları
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Destination Marketing Organisations by S. Pike, 2004, Elsevier, Oxford.

Managing Destination Marketing Organizations by R.C. Ford and W.C. Peeper, 2008, ForPer Publications, Orlando.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Rapor hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5