DERS ADI

: BOYNUZSU OTLAR VE CİĞEROTLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 4110 BOYNUZSU OTLAR VE CİĞEROTLARI SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Biyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İSA GÖKLER

Dersi Alan Birimler

Biyoloji

Dersin Amacı

Türkiye florasında yer alan ve üzerinde az çalışılan bu sınıflarla ilgili, biyolojik ve taksonomik son verilerin değerlendirilmesi ve ciğerotları ile boynuzsu otların; biyolojik karakteristiklerini, taksonomik özelliklerini ve ülkemizdeki son dağılım verilerinin öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Boynuzsu otlar (Anthocerotopsida) ve Ciğerotlarının (Marchantiopsida Hepaticae) temel karakteristiklerini ayırt eder
2   Bitkilerde toplama, saklama ve tayin yöntemlerini öğrenir
3   Floramızdaki bazı örnekleri (Anthoceros, Riccia, Lunularia, Conocephalum, Marchantia, Metzgeria, Pellia, Porella ve Frullania) detaylı olarak bilir
4   . Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunun diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi
5   Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel olarak Bryofitler (Temel Özellikleri, Morfolojik ve Anatomik Karakterler)
2 Örnek Toplama Ve Koruma Teknikleri
3 Ciğerotları ve Boynuzsu Otların Ayırımı, Gametofit ve Sporofitler Yönünden Farklılıklar
4 Örnek Ciğerotu (Marchantiopsida) Tayinleri - Metzgeriales Marchantiales
5 Örnek Ciğerotu (Marchantiopsida) ve Boynuzsu Ot (Anthocerotopsida) Tayinleri - Jungermanniales Anthocerotales
6 Yaygın Ciğerotu Cinslerinin Biyolojisi I Sphaerocarpos Metzgeria, Pellia
7 Yaygın Ciğerotu Cinslerinin Biyolojisi II Lunularia, Marchantia, Conocephalum
8 Ara sınav
9 Yaygın Boynuzsu Ot Cinslerinin Biyolojisi - Phaeoceros Anthoceros
10 Ciğerotlarının Geçmişten Günümüze Sistematik Kategorizasyonu
11 Boynuzsu Otların Taksonomik Geçmişi - Anthocerotopsida Takımı, Anthocerotaceae Familyası
12 Ciğerotları ve Boynuzsu otların Türkiye Florasındaki Yeri
13 Henderson Kareleme Sistemine Göre Ciğerotları ve Boynuzsu Otların Dağılımı
14 Henderson Kareleme Sistemine Göre Ciğerotları ve Boynuzsu Otların Dağılımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vashishta, B.R., Botany for Degree Students, Bryophyta, S.Chand and Comp. 1986.
Conard, H., 1989, How to know Mosses, Liverworts and Hornworts, C.Brown Comp.
Gökler İ, Öztürk M., 1991, Liverworts of Turkey and their position in South-West Asia. Candollea 46: 359-366.
Özenoğlu, K.H., Keçeli, T. 2009. An Annotated Check-list of Hepaticae and Anthocerotae of Turkey. Cryptogamie. Bryologie. 30 (3): 343-356.
Schumaker, R., Vana, J. 2000. Identification Keys to the Liverworts and Hornworts of Europe and Macaronesia. Doc. De la Sta. Sci. Des Hautes-Fagnes. 31: 1-160.
Söderström, L., Urmi, E., Vana, J. 2002. Distribution of Hepaticae and Anthocerotae in Europe and Macaronesia. Lindbergia. 27: 3-47.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ile yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isa.gokler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 11 2 22
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15454554
ÖK.25454554
ÖK.35454554
ÖK.45454554
ÖK.55454554