DERS ADI

: Üst biliş ve Üst Bilişe Dayalı Öğretim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6056 Üst biliş ve Üst Bilişe Dayalı Öğretim SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üst biliş, üst bilişsel düşünme ve üst bilişe dayalı öğretim hakkında bilgi sahibi olunur. Özel gereksinimli bireylerde bu becerilerin gelişimi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üst biliş ve özel gereksinimli bireyler ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır
2   Özel gereksinimli bireylerde üst bilişin değerlendirilmesi ve gelişitirilmesine yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biliş ve Üst Biliş
2 Biliş ve Üst Biliş
3 Problem Çözme Becerileri
4 Akıl Yürütme Becerileri
5 Üst Biliş ve Öğrenme Süreçleri
6 Üst Bilişsel Becerilerin Değerlendirilmesi
7 Üst Biliş ve Özel Gerekesinim Grupları
8 Ara Sınav
9 Üst Biliş ve Öğrenme Güçlüğü
10 Üst Biliş ve Öğrenme Güçlüğü
11 Üst Biliş ve Özel Yetenek
12 Üst Biliş ve Özel Yetenek
13 Üst Biliş ve Otizm Spektrum Bozukluğu
14 Üst Biliş ve Otizm Spektrum Bozukluğu
15 Öğrenci sunumları
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Trainin, G., & Swanson, H. L. (2005). Cognition, metacognition, and achievement of college students with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 28(4), 261-272.
Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740.
Karakelle, S., & Saraç, S. (2010). Üst biliş hakkında bir gözden geçirme: Üstbiliş çalışmaları mı yoksa üst bilişsel yaklaşım mı. Türk Psikoloji Yazıları, 13(26), 45-60.
Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji. Çev. Ed.: M. Şahin). Ankara: Nobel Yayınevi.
Bruning, R. H., Schraw, G. J., & Norby, M. M. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. Trans Eds ZN Ersözlü, R. Ülker). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Araştırma İnceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final olmak üzere 2 yazılı sınav yapılacaktır.
Sınav yapmanın verimli olmadığı durumlarda ödev ile notlandırma yapılacaktır.
Bunların dışında öğrenci ders performansları %10 etkili olacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333