DERS ADI

: Ev, Okul ve Toplum Temelli Sosyal Becerilerin Desteklenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6054 Ev, Okul ve Toplum Temelli Sosyal Becerilerin Desteklenmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, Özel gereksinimli bireylere ev, okul ve toplum temelli sosyal becerilerin desteklenmesine yönelik konuları öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal uyum becerilerini anlam, kavram ve işlevlerini açıklar.
2   Ev ve toplumsal ortamındaki sosyal becerileri açıklar.
3   Ev,Okul ve toplumsal ortamlarda sosyal beceri programı hazırlar ve uygular.
4   Sosyal beceri programını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortama uygun sosyal beceriler ve önemi
2 Ev, Okul ve toplumda uygun sosyal becerilerin öğretilmesi
3 Yaş gruplarına göre sosyal becerilerin sınıflandırılması
4 Ev ortamında sosyal beceriler
5 Okul ortamında sosyal beceriler
6 Toplumsal yaşamda uyulması gereken kurallar
7 Etkili sosyal beceri öğretimi için program hazırlama
8 Ara Sınav
9 Sosyal Becerinin öğretilmesi ve genelleme öğretimi
10 Davranış probleminin üstesinden gelme
11 Aileyle olumlu ilişkiler kurma
12 Kaynaştırma öğrencilerine sosyal beceri öğretimi
13 Sosyal beceri öğretimine yönelik yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
14 Sosyal beceri öğretimine yönelik yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
15 Örnek program hazırlama ve uygulama
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Murray-Harvey, R. (2010). Relationship influences on students academic achievement, psychological health, and well-being at school. Educational and Child Psychology, 27(1), 104 115.
McGinnis, E. (2011). Skillstreaming the elementary school child: A guide for teaching prosocial skills (3rded.). Champaign, IL: Research Press.
Diğer ders notları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.44444444444