DERS ADI

: Matematikte Yaratıcılık ve Üstün Zeka

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6046 Matematikte Yaratıcılık ve Üstün Zeka SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, yaratıcılık ve üstün zeka açısından matematiksel yaratıcılığı ilişkilendirerek teorik ve ölçme anlamında incelemeler yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematikte yaratıcılık ve üstün zekalılığın temellerini açıklayabilecektir
2   Matematiksel yaratıcılık yaklaşımlarını tanımlar
3   Matematikte üstün zekalılık kavramını açıklar
4   Üstün zekalıların eğitiminde matematik program geliştirmede matematiksel yaratıcılığın önemini açıklar
5   Matematikte başarı ve matematiksel yaratıcılık kavramlarını ilişkilendirir
6   Matematsel yaratıcılık ölçeklerinin özelliklerini sınıflandırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcılık ve Üstün Zeka kavramları arasındaki İlişki
2 Matematikte yaratıcılık ve üstün zekanın temelleri nelerdir
3 Matematikte yaratıcılık ve üstün zekanın temelleri nelerdir
4 Matematiksel yaratıcılık yaklaşımları
5 Matematiksel yaratıcılık yaklaşımları
6 Matematiksel yaratıcılık yaklaşımları
7 Matematiksel yaratıcılık yaklaşımları
8 Ara Sınav
9 Matematiksel Yaratıcılık Ölçekleri
10 Matematiksel Yaratıcılık Ölçekleri
11 K-8 döneminde matematiksel yaratıcılık
12 Lise ve üniversite döneminde matematiksel yaratıcılık
13 Yetişkinlerde matematiksel yaratıcılık
14 Matematiksel yaratıcılık ve üstün zeka çalışmalarından örnek incelemeler
15 Matematiksel yaratıcılık ve üstün zeka çalışmalarından örnek incelemeler
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Creativity and Giftedness, Interdisciplinary perspectives from mathematics and beyond, Roza Leikin & Bharath Sriraman, Springer,2017.

The Elements of Creativity and Giftedness in Mathematics, Bharath Sriraman & Kyeong Hwa Lee, Sense Publishers, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burak.karabey@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333
ÖK.63333333333