DERS ADI

: Üstün Zekalılar ve Yeteneklilerin Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme, Girişimcilik ve İnovasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6040 Üstün Zekalılar ve Yeteneklilerin Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme, Girişimcilik ve İnovasyon SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerde girişimcilik ve inovasyon becerilerinin proje tabanlı eğitim ve tasarım odaklı düşünme ile geliştirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Girişimcilik ve inovasyon
2   2. Üst düzey düşünme becerilerinin özelliklerine yönelik araştırmalar gerçekleştirecektir.
3   3. Üst düzey düşünme becerilerinden analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünmenin alt boyutlarını farklı kuramlar açısından kavrayabilecektir.
4   4. Üst düzey düşünme becerilerini ölçmeye yönelik ölçekleri inceleyerek özelliklerini ve uygulama koşullarını bilecektir.
5   5. Üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik kullanılan uygulamaları değerlendirecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde düşünme becerilerinin önemi ve sınıflandırılması
2 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde üst düzey düşünme becerilerinin tanımı ve farklılıkları
3 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde analitik düşünme becerisi ve alt boyutları
4 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde analitik düşünme becerisi ve alt boyutları
5 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde eleştirel düşünme becerisi ve alt boyutları
6 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde eleştirel düşünme becerisi ve alt boyutları
7 Ara Sınav
8 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde yaratıcı düşünme becerisi ve alt boyutları
9 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde yaratıcı düşünme becerisi ve alt boyutları
10 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde yaratıcı düşünme becerisi ve alt boyutları
11 Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde yaratıcı düşünme becerisi ve alt boyutları
12 Üst düzey düşünme becerilerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin incelenmesi
13 Üst düzey düşünme becerilerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin incelenmesi
14 Üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi
15 Üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ching Sing Chai , Benjamin Wong , Huang-Yao Hong Design Thinking for Education: Conceptions and Applications in Teaching and Learning
2. Shelley Goldman, Taking design thinking to School
3. Tim Brown, Change by design

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Proje Final Sunumu 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13453545345
ÖK.23453545345
ÖK.33453545345
ÖK.43453545345
ÖK.53453545345