DERS ADI

: Özel Eğitim ve Disiplinlerarası Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6028 Özel Eğitim ve Disiplinlerarası Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Özel eğitimle ilişkili disiplinleri tanıyabilmesi, Özel eğitimle ilişkili disiplinlerdeki güncel konuları ve araştırmaları yorumlayabilmesi ve sentezleyebilmesi, İlgi duyduğu bir alanında özgün bir konu hakkında review makalesi yazabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilişkili disiplinleri tanıyabilir,
2   Özel eğitimle ilişkili disiplinlerdeki güncel konuları ve araştırmaları yorumlayabilir
3   Özel eğitimle ilişkili disiplinlerde bilgileri sentezleyebilir,
4   İlgi duyduğu bir alanında özgün bir konu hakkında derleme makalesi yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitim alanı ve ilgili disiplinler
2 Özel eğitim alanı ve psikolojik danışmanlık ve rehberlik
3 Özel eğitim alanı ve psikolojik danışmanlık ve rehberlik
4 Özel eğitim alanı ve psikoloji
5 Özel eğitim alanı ve psikoloji
6 Özel eğitim alanı ve eğitim
7 Özel eğitim alanı ve eğitim
8 Özel eğitim alanı ve eğitim teknolojisi
9 Vize sınavı
10 Özel eğitim alanı ve eğitim yönetimi
11 Özel eğitim alanı ve ilköğretim programları
12 Özel eğitim alanı ve ilköğretim programları
13 Özel eğitim alanı ve okulöncesi eğitim
14 Özel eğitim alanı ve okulöncesi eğitim
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carpenter, B., Egerton, J., Brooks, T., Cockbill, B., Fotheringham, J., Bloom, T., ... & Thistlethwaite, J. (2015). Engaging Learners with Complex Learning Difficulties and Disabilities: A Resource Book for Teachers and Teaching Assistants. Routledge.
2. Lloyd, J. W., Kameenui, E. J., & Chard, D. J. (Eds.). (2014). Issues in educating students with disabilities. Routledge.
3. Harwell, J. M., & Jackson, R. W. (2014). The complete learning disabilities handbook: Ready-to-use strategies and activities for teaching students with learning disabilities. John Wiley & Sons.
4. Taylor, A. E. B. (2014). Diagnostic Assessment of Learning Disabilities in Childhood: Bridging the Gap Between Research and Practice. Springer Science & Business Media.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333434333
ÖK.33333343333
ÖK.43333434333