DERS ADI

: Otizmli Bireylerde Sosyal Etkileşim ve Zihin Kuramı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6043 Otizmli Bireylerde Sosyal Etkileşim ve Zihin Kuramı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Otizmli bireylerin genel özellikleri ve sosyal etkileşimsel iletişimsel özellikleri konusunda bilgi verilmesi, zihin kuramının genel yapısının kavranması ve otizmli bireylerin zihin kuramı becerilerinin ölçülmesi değerlendirilmesi ve geliştirilmesi konularında bilgi kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otizmli bireylerin sosyal iletişim/etkileşim özelliklerini bilir.
2   Otizmli bireylere zihin kuramı becerileri öğretimini bilir.
3   Otizmli çocukların sosyal etkileşiminin geliştirilmesinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
4   Zihin Kuramı becerileri ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizmli çocukların tanısal özellikleri
2 Otizmli çocukların özellikleri
3 Otizmli Bireylerin İletişim Özellikleri
4 Otizmli Bireylerin Sosyal İletişim ve Etkileşim Özellikleri
5 Zihin Kuramının Temel Yapısı
6 Zihin Kuramının Temel Yapısı
7 Zihin Kuramı Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
8 Zihin Kuramı Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
9 Ara Sınav
10 Otizmli Bireylerin Zihin Kuramı Düzeyleri
11 Otizmli Bireylerin Zihin Kuramı Düzeyleri
12 Otizmli Bireyler ve Diğer Yetersizlik Gruplarının Zihin Kuramı Düzeylerinin Karşılaştırılması
13 Otizmli Bireyler ve Diğer Yetersizlik Gruplarının Zihin Kuramı Düzeylerinin Karşılaştırılması
14 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması
15 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Otizm ve Kaynaştırma. Girli, A. (2004). İzmir: Işık Özel Eğitim Yayınları.
2.Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. Kırcaali-İftar, G. (2005).. İstanbul: Ya-Pa Yayınları
3. Wellman, H. M. (1990). The child's theory of mind (Vol. 37). Cambridge, MA: MIT press.
4. Baron-Cohen, S. (1997). Mindblindness: An essay on autism and theory of mind. MIT press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 8 48
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13344335343
ÖK.24345424454
ÖK.33343342333
ÖK.43345453424