DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6196 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

1. Bilimsel araştırmalarda temel kavramları tanımlayabilecektir. 1.1. Bilimi tanımlar. 1.2. Bilimsel yöntemi tanımlar. 1.3. Bilimsel yöntemin aşamalarını sıralar. 2. Araştırmalarda veri toplama süreçlerini açıklayabilecektir. 2.1. Nicel veri toplama tekniklerini açıklar. 2.2. Nitel veri toplama tekniklerini açıklar. 3. Veri analizi örneklerini betimleyebilecektir. 3.1. Nicel veri analizi 3.2. Nitel veri analizi 4. Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilecektir. 4.1. Bir araştırma raporu inceler. 4.2. Örnek olarak bir araştırmayı raporlaştırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilimsel araştırmalarda temel kavramları tanımlayabilecektir
2   Araştırma sonuçlarını raporlaştırabilecektir
3   Bilimsel yöntemin aşamalarını sıralar
4   Veri analizi örneklerini betimleyebilecektir
5   Örnek olarak bir araştırmayı raporlaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel araştırma nedir Araştırma niçin önemlidir Araştırmalarda etik kurallar nelerdir
2 Sosyal bilimlerde araştırma yaklaşımları Nitel yaklaşımın temel özellikleri
3 Nicel yaklaşımın temel özellikleri Her iki yaklaşımın birlikte kullanıldığı çalışmalar
4 Araştırmanın temel aşamaları nelerdir Araştırma konusunu belirleme Alanyazın taraması (dergiler, e-dergiler, kitaplar, Internet kaynakları)
5 Tarama için uygun anahtar kelimelerin bulunması Özel eğitim alanındaki ulusal ve uluslararası hakemli dergiler
6 Bulunan kaynakların özetlenmesi yapılırken dikkat edilecek noktalar Araştırma problemini tanımlama
7 Araştırmanın amacını ve alt amaçlarını belirleme Veri toplama Nitel veri toplama
8 Ara Sınav
9 Nicel veri toplama Veri toplama takvimini planlama
10 Verileri analiz etme ve yorumlama Nitel verileri analiz etme
11 Nitel verileri analiz etme
12 Nicel verileri analiz etme
13 Nicel verileri analiz etme
14 Araştırmayı raporlaştırma Araştırma projesi hazırlama
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Klavuzu.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

nlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333