DERS ADI

: Erken Çocukluk Özel Eğitiminde (EÇÖE) Hizmet Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6025 Erken Çocukluk Özel Eğitiminde (EÇÖE) Hizmet Modelleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Erken çocukluk özel eğitim alanında çalışmayı hedefleyen öğrencilerin, özel gereksinimli çocuklara ve ailelerine sunulabilecek hizmet modellerini ve bu modellerin avantajları, dezavantajları ve ülkemiz koşullarında uygulanabilirliklerini belirleyebilmeleri

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   EÇÖE: tarihçe, gerekçeler, genel felsefe
2   EÇÖE de hizmet sağlayıcılar
3   EÇÖE de aileler ve aile merkezliliğin gerekçeleri
4   Uzman güdümlü model
5   Aile odaklı model
6   Aile merkezli model
7   Güçlendirme (empowerment)
8   Hizmet koordinasyonu ve koordinatörün görev ve sorumlulukları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EÇÖE ne genel bakış: tanım, tarihçe, genel felsefe
2 EÇÖE nde hizmet sağlayıcılar
3 Erken çocukluk döneminde özel gereksinimli çocuğu olan aileler (aile bireylerinin çocuğa tepkileri, ailelerin yapısı, işleyişi ve gereksinimleri)
4 EÇÖE hizmet modellerinin genel tanıtımı, aile merkezli yaklaşımların gerekçeleri
5 Uzman güdümlü model
6 Aile odaklı model
7 Aile merkezli model, ailelerin güçlendirilmesi (empowerment)
8 EÇÖE nde hizmet koordinasyonu, koordinatörün görev ve sorumlulukları
9 Ara sınav
10 Öğrenci sunumları eşliğinde modellerin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
11 Öğrenci sunumları eşliğinde modellerin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
12 Öğrenci sunumları eşliğinde modellerin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
13 Öğrenci sunumları eşliğinde modellerin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
14 Öğrenci sunumları eşliğinde modellerin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Howard, V.F., Williams, B., & Lepper, C.E. (2011). Özel gereksinimi olan küçük çocuklar: Eğitimciler, aileler ve hizmet verenler için bir başlangıç. (Çev. Ed. A.G. Akçamete). Ankara: Nobel Yayıncılık. Eserin orijinal adı: Very young children with special needs: A foundation for educators, families and service providers (2011).

2. Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Cambridge: Harvard University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, sunum, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333
ÖK.63333333333
ÖK.73333333333
ÖK.83333333333