DERS ADI

: Üstün Zekâlılar Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6019 Üstün Zekâlılar Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekâlılar eğitiminde kullanılan yaklaşımların değişimi ve yeni yaklaşımlar doğrultusunda eğitim nasıl yönlendiği konusunda bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün Zekâlılar Eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur,
2   Üstün Zekâlılar Eğitimindeki güncel konuları ve araştırmaları yorumlayabilir
3   Üstün Zekâlılar Eğitiminde temel kuramlar ve teorileri bilir,
4   Üstün Zekâlılar Eğitiminde önceki ve güncel yaklaşımları analiz edebilir ve karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zekâ tanımı ve Kuramları
2 Zekâ tanımı ve Kuramları
3 Üstün Zekâ Kuramları
4 Üstün Zekâ Kuramları
5 Üstün Zekâlıların Eğitimi ile ilgili temel yaklaşımlar
6 Üstün Zekâlıların Eğitimi ile ilgili temel yaklaşımlar
7 Üstün Zekâlıların Eğitimi ile ilgili güncel yaklaşımlar
8 Üstün Zekâlıların Eğitimi ile ilgili güncel yaklaşımlar
9 Vize Sınavı
10 Temel ve güncel yaklaşımların karşılaştırılması
11 Temel ve güncel yaklaşımların karşılaştırılması
12 Güncel yaklaşımların kullanılması üzerine çalışma hazırlıkları
13 Güncel yaklaşımların kullanılması üzerine çalışma hazırlıkları
14 Yapılan çalışmaların sunumu
15 Yapılan çalışmaların sunumu
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Meyers, C., & Jones, T. B. (1993). Promoting Active Learning. Strategies for the College Classroom. Jossey-Bass Inc., Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104.
2. Silberman, M. (1996). Active Learning: 101 Strategies To Teach Any Subject. Prentice-Hall, PO Box 11071, Des Moines, IA 50336-1071.
3. Ün Açıkgöz, K. (2006). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
4. Kalem, S., & Fer, S. (2003). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrenme, öğretme ve iletişim sürecine etkisi. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 3(2), 433-461.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14533344534
ÖK.24533344534
ÖK.34533344534
ÖK.44533344534