DERS ADI

: İnanç Turizminde Özel Gruplar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5095 İnanç Turizminde Özel Gruplar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EBRU GÜNLÜ KÜÇÜKALTAN

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, özel grupların inanç turizminde karşılaştıkları sorunları anlatmayı, bu grupların inanç turizmine katılımlarını kolaylaştırmak ve artırmak için çözüm önerileri getirmeyi ve erişilebilir bir inanç turizmi oluşturmanın yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizmde özel gruplar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak ve bu gruplara daha iyi hizmet sunulabilmesi için fikirler geliştirmek.
2   Erişilebilir turizmi ve kavramlarını bilmek, yararları hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Özel gruplarla ilgili farkındalığı daha yüksek ve duyarlı bireyler olmak ve erişilebilirlik konusunda stratejiler geliştirebilmek.
4   İnanç turizminde özel grupların erişilebilirliğini arttırmak için neler yapılabileceği konusunda fikir sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Gruplar ve Turizmdeki Yeri
2 Engelli Bireyler ve İnanç Turizmi
3 İnanç Turizmi ve Cinsiyet
4 Kadınlar ve Hac Seyahatleri
5 İnanç Turizminde Çocuk ve Çocuklu Aileler
6 İnanç Turizminde Üçüncü Yaş Grubu
7 Sosyal Turizm
8 Erişilebilir Turizm Kavramı
9 Özel Gruplar ve Hac Destinasyonları
10 Özel Gruplar ve Turizm İşletmeleri
11 Özel Grupların Gereksinimleri için Gerekli Düzenlemeler
12 Özel Grupların Sağlık, Yiyecek-İçecek Gereksinimleri
13 Özel Grupların Gereksinimleri için Personelin Eğitimi
14 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dimitrios Buhalis & Simon Darcy (2010). Accessible Tourism: Concepts and Issues. Channel View Publications.

Yardımcı kaynaklar:
Dimitrios Buhalis, Simon Darcy & Ivor Ambrose (2012). Best Practice in Accessible Tourism: Inclusion, Disability, Ageing Population and Tourism. Channel View Publications.
Lynn Minnaert, Robert Maitland & Graham Miller (2014). Social Tourism: Perspectives and Potential. Routledge.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2,5 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14445444335
ÖK.23544344535
ÖK.34555455444
ÖK.44435453454