DERS ADI

: Karşılaştırmalı Kutsal Metinler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5064 Karşılaştırmalı Kutsal Metinler SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam başta olmak üzere tarihsel öneme sahip dinlerin kutsal metinlerinin tanınması; örnek pasajları ve önemli temaları itibariyle bu metinler hakkında fikir sahibi olunması; inanç turizmi açısından bu metinlerde geçen mekanlar ve dini anlamları konusunda bilgi edinilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   "Kutsal metin", "yazılı ve sözlü" gelenek kavramlarının anlamını öğrenir.
2   Kutsal metinlerin temel özellikleri ve başlıca içeriklerini kavrar.
3   Kutsal metinlerdeki ana temalarını ve bunların sosyal hayatta karşılıklarının ne olduğunu bilir.
4   Farklı kutsal metinleri evren, insan, toplum vb. görüşleri itibariyle karşılaştırabilir.
5   Kutsal metinlerde doğrudan temas edilen mekanlar ve bunların dindarlar açısından önemi konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsal metinlerle ilgili temel kavramlar
2 Hinduizm de Kutsal Metinler
3 Budizm'de Kutsal Metinler
4 Caynizm'de Kutsal Metinler
5 Sihizm'de Kutsal Metinler
6 Konfüçyanizm'de Kutsal Metinler
7 Taoizm'de Kutsal Metinler
8 Vize
9 Şintoizm'de Kutsal Metinler
10 Zerdüştilik'te Kutsal Metinler
11 Sabiilik'te Kutsal Metinler
12 Yahudilik'te Kutsal Metinler
13 Hıristiyanlık'ta Kutsal Metinler
14 İslam ve Kuran-ı Kerim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Tora, Gözlem Yayınları.
- Kitab-ı Mukaddes
- Kuran-ı Kerim
- S. Turan, E. Battal, Dünya Dinlerinde Kutsal Metinler, STS Yayınları, 2015.
- M. Müller, The Sacred Books of the East, Oxford University Press, 1910.
- D. A. Tökel, Kutsal Metinleri Anlamada Mitolojinin Rolü , Milel ve Nihal, 6, 1.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödev sınavlar yoluyla ders ve program çıktıklarına ne ölçüde ulaştıkları belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.coban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:00 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154555
ÖK.254555
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455