DERS ADI

: Dinlerde Hac İbadeti

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5069 Dinlerde Hac İbadeti SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaşayan dünya dinlerindeki hac ibadetinin inanç turizmi açısından arz ettiği önemin anlaşılmasını sağlamaktır. Hac ibadetinin söz konusu dinlerdeki önemi ve bu ibadeti gerçekleştirmek için yapılan yolculukların ele alınması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudilik'teki hac ibadetinin önemini ve uygulanışını kavrar.
2   Hıristiyanlık'taki hac ibadetinin önemini ve uygulanışını kavrar.
3   İslam'daki hac ibadetinin önemini ve uygulanışını kavrar.
4   Hinduizm'deki hac ibadetinin önemini ve uygulanışını kavrar.
5   Budizm'deki hac ibadetinin önemini ve uygulanışını kavrar.
6   Caynizm'deki ve Sihizm'deki hac ibadeti hakkında bilgi edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Yahudilik'te hac ibadetinin önemi
3 Süleyman Mabedi'nin kuruluşu ve önemi
4 Hıristiyanlık'ta hac ibadetinin önemi
5 Hıristiyanlık'ta hac yolculukları
6 İslam'da hac ibadetinin önemi
7 Mekke ve Medine
8 Ara sınav
9 Hinduizm'de hac ibadetinin önemi
10 Varanasi ve Ganj
11 Budizm'de hac ibadetinin önemi
12 Sarnath ve Bodhgaya
13 Caynizm'de hac ibadeti
14 Sihizm'de hac ibadeti

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Dallen J. Timothy & Daniel H. Olsen, Tourism, Religion and Spiritual Journeys, Routledge, London, 2006.
2. Kevin Hannam & Anya Diekmann, Tourism and India: A Critical Introduction, Routledge, London, 2011.
3. Simon Coleman & John Elsner, Pilgrimage: Past and Present in the World Religions, Harvard Uni. Press, Massachusetts, 1995.
4. David Martin Gitlitz & Linda Kay Davidson, Pilgrimage and the Jews, Praeger Publishers, 2006.
5. Ian Bradley, Pilgrimage: A Spiritual and Cultural Journey, Lion Book, England, 2009.
6. Victor Turner & Edith Turner, Image and Pilgrimage in Christian Culture, Columbia Uni. Press, New York, 2011.
7. F. E. Peters, The Hajj: The Muslim Pilgrimage to Mecca and the Holy Places, Princeton Uni. Press, Princeton, 1994.
8. Knut A. Jacobsen, Pilgrimage in the Hindu Tradition: Salvific Space, Routledge, London, 2013.
9. Diana L. Eck, Banaras: City of Light, A. Knopf Book, New York, 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Daha sonra ilan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Hammet ARSLAN

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1344
ÖK.2334
ÖK.3434
ÖK.44
ÖK.5
ÖK.6