DERS ADI

: Küreselleşme ve Sİvil Toplum

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5035 Küreselleşme ve Sİvil Toplum SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin küreselleşme olgusunu analitik olarak kavramasını ve `küreselleşme ile sivil toplum etkileşiminin ulus-devlet üzerindeki olası sonuçlarını değerlendirebilmesini sağlamaktır. Küresel sivil toplumun doğuşundan itibaren küresel sivil toplum, siyaset ve yurttaşlık bağıntısının yanı sıra küresel sivil toplum ve demokrasi ilişkisi irdelenerek kavramlar ve yapıların birlikte değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme, sivil toplum, demokrasi ve yurttaşlık konularına dair terminolojiyi etkili bir şekilde kullanırlar.
2   Küreselleşme sürecinin çok boyutlu getirilerini kavrarlar.
3   Sivil toplum örgütlerinin küresel düzeyde oynadığı rollere dair farkındalık geliştirirler.
4   Sivil toplum örgütlerini çalıştıkları alanlara, yapılarına ve faaliyetlerine göre sınıflandırabilirler.
5   Konu kapsamındaki güncel tartışmaları analiz edebilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küreselleşme Nedir
2 Küreselleşmenin Özellikleri ve Gelişimi
3 Küreselleşme Süreci ve Etkileri
4 Küreselleşmenin Boyutları
5 Küreselleşme ve Yönetişim
6 Küreselleşme, Siyaset ve Yurttaşlık
7 Ara Sınav
8 Küresel Sivil Toplum
9 Küresel Sivil Toplum ve Demokrasi
10 Küresel Sivil Toplum ve Ulus-Devletin Geleceği
11 Sınıf içi Sunumlar
12 Sınıf içi Sunumlar
13 Sınıf içi Sunumlar
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arıboğan, Deniz Ülke; (1996) Globalleşme Senaryosunun Aktörleri, Der Yayınları, İstanbul.
Arslaner, N. & Hamdemir, B. (2007) Küreselleşmenin Sivil Toplum Siyaseti, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi.
Aslan, S. (2009) Küreselleşmenin Ulus-Devletlere Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
Başlar, Kemal; (2005) Uluslararası Hukukta Hükümet Dışı Kuruluşlar, Nobel Yayın Dağıtım No: 654, Ankara.
Yıldırım, İbrahim; (2004), Demokrasi Sivil Toplum Kuruluşları ve Yönetişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması zorunludur.
2. Derslere aktif katılım esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Sosyoloji Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi,
Öğretim Üyeleri Binası, 2. Kat, Oda No: 213 Tınaztepe Yerleşkesi, PK: 35260, İzmir Türkiye,
Tel: +90 (232) 412 79 03 - Oda Dahili No: 19410, ozkan.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5333