DERS ADI

: Kamusal Alan Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5021 Kamusal Alan Tartışmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İBRAHİM KAYA

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yapıt ve sergilendiği mekan arasındaki ilişkinin tartışıldığı bu derste, , beyaz küp olarak galeri mekanları ve müze gibi kurusallaşmaların anlamı ve gerekliliği üzerinden, kamusal alan kavramına dair açılımla, sanatın kamusal alana taşması sürecini irdeler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma.
2   Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3   Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4   Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5   Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler.
6   Kent ve kamusal mekânı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma.
2 Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3 Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4 Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5 Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler.
6 Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller.
7 Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller.
8 Esra ersen, Gülsün Karamustafa, Cevdet Erek,ODA PROJESİ (Özge Açıkkol, Güneş Savaş ve Seçil Yersel den oluşan sanatçı kolektifi), gibi sanatçılar ve çalışmaları üzerine tartışma
9 Seçili bir kamusal mekanı kullanarak iş üretimine dair öğrenci çalışmaları
10 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
11 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
12 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KİTAPLAR:
İLİŞKİSEL ESTETİK , Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2005
POSTPRODÜKSİYON Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2004
OLASILIKLAR, DURUŞLAR, MÜZAKERE/GÜNCEL SANATTA KAMUSAL ALAN TARTIŞMALARI , İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Kasım 2007
KAMUSAL ALAN VE GÜNCEL SANAT , İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, 2006/2007
GENİŞLEYEN DÜNYADA SANAT, KENT VE SİYASET:9 , İstanbul kültür Sanat Vakfı, 2005
KAMUSAL ALAN , Meral Özbek, İstanbul: Hil Yayınları, 2004
BEYAZ KÜPÜN İÇİNDE/Galeri Mekanının İdeolojisi , Brian O Doherty , Sel Yayıncılık, Birinci Baskı, 2010
NEW YORK KULLANMA KILAVUZU , Sophia Calle, YKY Yayınları, İstanbul, 2002
"ÇAĞDAŞ KAPİTALİZM MEKANSAL ÖRGÜTLENMESİ", Hakkı Yırtıcı, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2005
MAKALELER:
BURADAN ÇOK UZAKTA BİR KAMUSAL ALAN PROJESİ. , Zühal Baysar, Sanat Dünyamız 99, (Yaz 2006):161-67
ZERRİN İREN BOYNUDELİK. YENİ TİP KAMUSAL SANAT ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ. Sanat Dünyamız (Kış 2006): 218-25

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle `iş leri konusunda yüz yüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler paralelinde metin okumaları , film / video izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan tekniğe olan hâkimiyet, materyali dönüştürme becerisi. Üretilen çalışmanın biçim ve anlam ilişkilerinde ki tutarlılık ve imgelem zenginliği. Çalışmaların değerlendirmeye sunumu ve sergileme biçimleri.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 8 8
Kitap Okuma 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.2
ÖK.33
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6