DERS ADI

: Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AFY 6077 Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HATİCE ŞİMŞEK KESKİN

Dersi Alan Birimler

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Afetin halk sağlığına etkileri ve afetlerde sağlık konuları hakkında öğrencilere bilgi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Afetlerin epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilme
2   Afetlerin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilme
3   Afetlerde öncelikli halk sağlığı sorunları ve bunlara yaklaşımı tartışabilme
4   Afetlerde sağlık hizmetleri organizasyonunu belirtebilme,
5   Çevre sağlığı sorunları ve bulaşıcı hastalıklara yaklaşımı sunabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Afet/olağandışı durum temel kavramlar
2 Afetlerin epidemiyolojik özellikleri
3 Dünyada ve Türkiye de afet epidemiyolojisi
4 Afetlerin toplum sağlığına etkileri
5 Hızlı durum değerlendirmesi
6 Risk grupları, özellikleri ve öncelikleri
7 Afet sonrası bulaşıcı hastalık riski, önlenmesi ve güncel yaklaşımlar
8 Ara Sınav
9 Afetlerde çevre sağlığı sorunları ve güncel yaklaşımlar
10 Geçici yerleşim yerleri oluşturulması
11 Afetlerde ana-çocuk sağlığı sorunları ve güncel yaklaşımlar
12 Afet sonrası yardımların organizasyonu
13 Sağlık hizmetlerinin organizasyonu
14 Türkiye de olağandışı durumlarda sağlık hizmetleri mevzuatı
15 Afet/olağandışı durumlara hazırlıklı olma
16 FINAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TTB. Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri. Ankara, 2002
Noji E K. The Public Health Consequences of Disasters. Newyork ,1997
WHO. Rapid Health Assessment Protocols for Emergencies. Geneva:1999
WHO/TTB. Olağandışı Durumlar için Hızlı Sağlık Değerlendirmesi Protokolleri. Ankara, 2001
WHO. Handbook for Emergency Field Operations. Geneva:1999
WHO. Coping with Natural Disasters: The Role of Local Health Personnel and the Community, Geneva:1999
WHO. Environmental Health in Emergencies and Disasters
PAHO. Natural Disasters: Protecting the Public s Health. Washington DC, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan Edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ş.Reyhan Uçku, DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, 412 4004, reyhan.ucku@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2545454
ÖK.3545555
ÖK.4455455
ÖK.5455555