Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Turizm İşletmeciliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. OSMAN AVŞAR KURGUN |
Dersi Alan Birimler |
Turizm İşletmeciliği |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı öğrencilerin hukukun temel kavram ve kurumlarını kavramalarını sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerde temel hukuk mantığının oluşmasını hedeflemektedir. Bu çevrede, toplumu düzenleyen kurallar içinde hukuk kurallarının yeri, hukuk ve hak kavramları, hukuki olay, hukuki işlem kavramları, hukukun kaynakları ve kaynaklar hiyerarşisi, emredici, tamamlayıcı ve yorumlayıcı hukuk kuralları, hakimin boşluk doldurma, yorum ve takdir yetkisi, hakların kazanılmasında iyiniyetin rolü, dürüstlük kuralı, kişiler hukuku, kişilik kavramı, kişiliğin başlangıcı ve sona ermesi, gerçek ve tüzel kişiler, hak ve fiil ehliyeti, aile hukuku, miras hukuku, eşya hukuku yargı sistemi adli, idari yargı anayasa yargısı ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı ve örnek olay çözümlemeleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40). |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
erdem.aktas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba / 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|