DERS ADI

: MESLEKİ RUSÇA I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2085 MESLEKİ RUSÇA I SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ERDEM AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve iş hayatında karşılaştığı somut durum ve olaylar karşısında uygun sözel tepkiler verebilmesini; okuduğunu ve duyduğunu anlamasını, yazma ve basit konuşmaları gerçekleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günlük ve iş yaşamına dair sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve kullanabilme
2   Duyduğunu anlama: Öğrencinin güncel ya da mesleki konulara ilişkin kısa diyalogların içeriğini ayırt edebilme ve aktarabilme
3   Okuduğunu anlama: Güncel ya da mesleki kısa yazıları, ilan, mektup gibi basılı materyalleri çözümleme ve aktarabilme
4   Sözlü anlatım: Öğrencinin kendini tanıtabilmesi, yakın çevresini, kendisini çevreleyen nesneleri tarif edebilmesi, iş ve uğraşılarını, bulunduğu mekanları, başından geçen bir olayı ana hatlarıyla anlatabilmesi
5   Yazma: Öğrencinin kısa not, mesaj, kişisel mektup yazabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Urok 1: 1.Derse Giriş. 2. Kiril alfabesi 3.Fonetik: Sesli (a, o, u, e, i, ı) ve sessiz (l, m, n, p, b, f, v, t, d) harfler; konuşma ritmi, vurgu, ses düşmesi, telâffuz ve imla kuralları 4. Konuşma örnekleri: Eto İvan. On tut. Eto Anna Anna doma 5. Dilbilgisi: İşaret zamiri et ; Üçüncü tekil şahıs zamirleri ( n, n ). V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 1
2 Urok 2: 1. Fonetik: Sessiz harfler (k, g, h, s, z, r); Vurgulu ve vurgusuz biçimde seslileri okuma kuralları [ ] [ ]; 2. Konuşma örnekleri: Kto eto Kogda urok - Urok utrom. Kak vas zovut Anton. 3. Dilbilgisi: İsimlerin cinsi. Canlı ve cansız isimler. Kto soru zamiri: (Kto eto ) V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 2
3 Urok 3: 1. Fonetik: Sözcük başında ve sesliden sonra gelen sesli harfler: (ya, ye, yu, yo); [ş, j] sessiz harfleri , çok heceli sözcükler; bileşik sözcüklerde ses yapıları 2. Konuşma örnekleri: Eto ya. Eto moy drug. Eto jurnal. Eto toje jurnal. Eto moya sumka, a eto tvoya sumka. Zdravstvuyte! Do svidaniya! Mojno Pojaluysta. Kak dela - Spasibo, horoşo. 3. Dilbilgisi: Kişi zamirleri; İyelik zamir V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 3
4 Urok 4: 1. Fonetik: Sert ve yumuşak sessizler; [ye] [e] harflerini vurgusuz okuma kuralları; ç , şça sessizleri, çt, çn kombinasyonunu okuma kuralları; çok heceli sözcüklerde vurgu. 2 Konuşma örnekleri: Eto apteka Net, eto ne apteka. Eto poçta. [...] 3.Dilbilgisi:Olumsuz yapı (net, eto ne ...); İsim cinsleri; Emir kipi kullanımı (yönelme ve rica formları) (day(te)! skaji(te)!, pokaji(te) V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 4
5 Urok 5: 1. Fonetik: Sert ve yumuşak sessiz kombinasyonları; Sessiz harf [ts]. 2. Konuşma örnekleri: Kak vas zovut - Menya zovut . Vıy znaete, kto on Ya znayu, kto on. On injener. Çyi eto veşçi - Moyi. 3. Dilbilgisi: İsim ve iyelik zamirlerinin çoğul halleri ; Soru zamirleri çey/çya/çyo/çyi; Soru kalıbı: Kto on Fiil çekimi: 1. çekim (znat ). Metin «Moya semiya». V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 5
6 Urok 6: 1, 2, 3, 4, 5. derslerin tekrarı V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 6
7 Yarıyıliçi sınavı
8 Yarıyıliçi sınavı
9 Urok 7: 1. Fonetik: [ya] sesinin vurgusuz okunuşu; Rakamlar ; soru zamiri (kakoy); 2. Konuşma örnekleri: Kakoy eto jurnal Eto interesnıy jurnal. Kakaya eta ulitsa Eta ulitsa Çehova. 3. Dilbilgisi: Sıfatlar; isim cinsleri ve sayıların sıfatlarla uyumu. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 7
10 Urok 7: Konuşma örnekleri: Skolko stoit etot zont - 55 rubley. Ne nravyatsya eti tsvetıy. Ya dumayu, çto segodnya horoşaya pogoda. Kak tıy dumaeş, segodnya holodno Vam nravyatsya... Moskva kak na ladoni.Povtori( )! Davay(te) poydyom! Do zavtra! 2. Dilbilgisi: İşaret zamirleri (etot, eta, eto, eti);, nravitsya fiili. "Mne (tebe, vam) nravitsya ..." ( e hali). Soru cümlesi "Skolko stoit ... " V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 7
11 Urok 8: 1. Fonetik: Sert ve yumuşak sessizler [n ] [n], [l ] [l], [r ] [r]; Rakamlar 1...100; 2. Konuşma örnekleri: Çto vy delaete - Rabotayu. (Nichego ne delayu.) Kto rabotaet Moi druzya. (Nikto ne rabotaet.). 3. Dilbilgisi: Zamanlar; Şimdiki zamanda 1. fiil çekimi V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 8
12 Urok 8: 1. Fonetik: v ve na edatlarıyla cümle okuma. 2 Konuşma örnekleri: Gde vy jivyote - V Moskve, na Arbate. 3. Dilbilgisi: Rusçada ismin halleri. v ve na yer edatlarıyla -DE halli . Metin «Na Arbate». V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 8
13 Urok 9: 1. Fonetik: Ses yapıları arasındaki tüm farklar; Sözcük uyumları; Edatlarla okuma. 2. Konuşma örnekleri: Vıy govorite po-russki Da, nemnogo. Kogo tıy jdyoş - Podrugu. Çto tıy kupil - Tsvetıy. 3. Dilbilgisi: Belirtme durumundaki (-i hali) İsim ve kişi zamirleri ; Olumsuz zamirler nikogo, niçego; Şimdiki zamanda fiil çekimi, 2. Çekim uçit ve uçitsya fiilleri. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 9
14 Urok 9: Konuşma örnekleri: Gde mojno kupit bilet - Bilet mojno kupit v kasse. Ne kurite zdes , pojaluysta. İzvinite, ya vas ne ponimayu..S Udovolstviem! Vek jivi, vek uçis . Mıy horoşo ponimaem drug druga. Dilbilgisi: lyubit + mastar-fiil; kiplik: mojno/nelzya + mastar-fiil; Bileşik cümle: poetomu bağlacı. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 9
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1. Sankt Petersburg: Zlatoust 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konularla ilgili sözlü/yazılı alıştırmalar, ödev / sunum yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40).
2. Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Rusça

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdem.aktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi / 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sınıf içi uygulamalar 12 2 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555