DERS ADI

: Feminist Kuram

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 7029 Feminist Kuram ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESRA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Feminizm teorilerinin kültürel arkaplanını tanımlamak, hangi ihtiyaçtan kaynaklandığını gösterbilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Başlıca feminist dalga hareketinin tarihsel sürecini, stratejilerini ve hedeflerini anlama
2   Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitsizliği konularını liberalizm, Marksizm, sosyalizm, postmodernizm gibi çeşitli feminist teorik perspektiflerden irdeleyebilme
3   Cinsiyeti güç ilişkileri açısından analiz edebilme
4   Öncü feminist kuramcıların başlıca eserlerini ve fikirlerini tartışabilme
5   Türk ve yabancı feminist akademisyenlerin çalışmalarını değerlendirerek eleştirel düşünme yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı
2 Toplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Üzerine Farklı Yaklaşımlar
3 Toplumsal Cinsiyete Tarihsel bir Yaklaşım: Birinci Dalga
4 İkinci Dalga
5 Üçüncü Dalga
6 Liberal Feminizm
7 Sosyal ve Marksist Feminizm
8 Radikal Feminizm
9 Psikanalitik Feminizm
10 Postmodern ve Çok-Kültürlü Feminizm
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berktay, Fatmagül. Tarihin Cinsiyet. Metis, 2003.
Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. Routledge, 1999.
Cudd, Ann and Robin Andreasen. Feminist Theory: A Philosophical Anthology. Wiley, 2005.
de Beauvoir, Simone: The Second Sex, Knopf Doubleday Publishing Group, 2012.
Donocan Josephine. Feminist Teori. Çev.Aksu Bora, Meltem Ağduk Gevrek ve Fevziye Sayılan. İletişim, 1985.
Hooks, Bell. Feminist Theory: From Margin to Center. South End Press, 1984.
Lloyd, Genevieve: The Man of Reason: Male and Female in Western Philosophy, Routledge, 2002.
Millet, Kate: Sexual Politics, Unıversity of Illinois Press, 2000.
Osmanağaoğlu, Hülya. Feminizm Kitabı: Osmanlı'dan 21. Yüzyıla Seçme Metinler. Dipnot, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

korpez@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize 1 3 3
Final 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1255544
ÖK.24554
ÖK.32555
ÖK.4544
ÖK.544