DERS ADI

: Klasik Sosyolojide Ana İzlekler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 6069 Klasik Sosyolojide Ana İzlekler SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin klasik sosyolojiye dair birincil kaynakların okunarak ve tartışmaya açılarak öğrencilerin sosyolojinin tarihsel süreçte hangi koşullara nasıl cevap verdiğine dair zihinsel gelişimlerini ve soyut kavrayışlarını ilerletmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir bilim olarak sosyolojinin tarihsel koşullar ile ilişkisini kavratmak,
2   Kavram-reel koşullar üzerinde durarak öğrencinin somut-soyut bağını kuvvetlendirmek
3   Bir çözüm bilimi olarak sosyolojinin toplumsal sorunlar karşısındaki tavır alışını öğretmek
4   Sosyolojinin felsefe, siyaset ve ideoloji ile arasındaki mesafenin süreç içinde nasıl gevşediğini fark ettirmek
5   Buradan yola çıkarak sosyolojik kuramın işlevsel gelişimini örneklendirerek ülkemizde sosyolojik kuramın gelişimi için farkındalık yaratmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafya ve sosyoloji ilişkisinin temel metinler üzerinden tartışılması
2 Tarih Sosyoloji ilişkisinin temel metinler üzerinden tartışılması
3 Sosyoloji felsefe ilişkisinin temel metinler üzerinden tartışılması
4 Sosyoloji İdeoloji ilişkisinin temel metinler üzerinden tartışılması
5 Sosyoloji Ekonomi ilişkisinin temel metinler üzerinden tartışılması
6 Vize
7 Modernliğin gelişimi ve sosyoloji
8 Sanayileşme ve sosyoloji
9 Din ve sosyoloji
10 Sosyoloji ve işçi sınıfı
11 Sosyoloji ve Batı uygarlığının tarihsel gelişimi
12 Sosyoloji ve Aydınlanma Felsefesi
13 Sosyoloji ve klasik metinlerde yöntem tartışmaları
14 Sosyoloji ve muhafazakâr düşünce ilişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 19.yy ve 18.yy içinde yayınlanmış sosyolojik kuramın gelişimine refere olan tüm kaynaklardır. Her dönem farklı kaynaklar üzerinde yoğunlaşılacaktır.
Yardımcı kaynaklar: G. Vico, Yeni Bilim; Adam Smith, Ulusların Zenginliği, A. Comte, Pozitif Felsefe Dersleri, Montesquieu, Kanunların ruhu, Simmel, Paranın Felsefesi örneklendirilebilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 10 5 50
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545
ÖK.245443
ÖK.3434
ÖK.435
ÖK.554