DERS ADI

: OYUN TEORİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UEC 4413 OYUN TEORİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YEŞİM RABİA KUŞTEPELİ

Dersi Alan Birimler

İktisat (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu ders, stratejik biçim oyunları, Nash dengesi, yayvan biçimdeki oyunlar, alt-oyun mükemmel Nash dengesi, tekrarlı oyunlar ve eksik bilgili oyunlar dahil olmak üzere işbirliksiz oyun teorisini tanıtmaktadır. Analitik birikim bir çok uygulama, örnek ve egzersiz ile desteklenmektedir. Oyun teorisi bir çok alana uygulanmış olsa da, ders kapsamında, kimi politik bilimler uygulamaları ile birlikte iktisati sorunlarla ilgili çalışmalarda en faydalı olmuş olan oyun teorisi türlerine odaklanılmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel oyun tasarımları aracılığıyla, temel iktisadi birimlerin stratejik karar verme süreçlerini özümsemek
2   Belirli iktisadi fenomenlere dair uygulamalar ve stratejik karar verme süreçleri ile ilgili haberleri takip etme yoluyla, profesyonel ve etik sorumluluklar bağlamında kişisel ve kamusal çıkarlar arasındaki ayrımın farkına varmak.
3   Karşılıklı bağımlılık hakkındaki sorunları tanımak ve bu sorunları çözmek için matematiksel ve sayısal metodlar uygulamak
4   Veri bir konu hakkında araştırma yaparak sunum hazırlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UEC 1001 - EKONOMİ I
UEC 1002 - EKONOMİ II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Nash Dengesi
2 Giriş ve Nash Dengesi
3 Oligopol
4 Stratejik Ticaret Politikası
5 Mülkiyet Hakları ve Etkinlik
6 Oylama Oyunları
7 Alt-oyun Mükemmel Denge
8 Alt-oyun Mükemmel Denge
9 Zaman-istikrarlı Makro İktisadi Politika
10 Belirsizlik ve Beklenen Fayda
11 Ahlaki Çöküntü ve Eksik Sigorta
12 Ahlaki Çöküntü ve Gönülsüz İşsizlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. H. Scott Bierman and Luis Fernandez, Game Theory with Economic Applications, Addison- Wesley, Second Edition 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar
Her öğrenci, dersin ikinci haftasında öğretim elemanı tarafından verilecek olan konu listesinden seçilmiş bir konu hakkında bir "haber" makalesi hazırlayacak. Her öğrenci ayrıca oyun teorisindeki bir "şahıs" hakkında kısa bir ödev hazırlayacak.
4. Problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, işbirliksiz oyun teorisinde kulanılan basit konseptleri açıkça tanımlayabilecek
2. Öğrenci, ilgili oyun teorisi konseptlerini kullanarak statik ve dinamik oyunlardaki stratejik karar verme süreçlerini açıklayacak.
3. Öğrenci, oyunlardaki oyuncuların en iyi tepkilerini bulmak için gerekli sayısal ve matematiksel araçları kullanacak.
4. Öğrenci, bir oyunun sonucu (Nash dengesi) hakkında çıkarımda bulunacak.
5. Öğrenci, içerisinde oyun teorisine dair terminoloji geçen bir haber makalesi ve oyun teorisi literatürüne katkıda bulunmuş bir kişi hakkında araştırma ve sunum yapacak.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.kustepeli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-15:00 Salıları Randevu İle

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.12355
ÖK.2233355
ÖK.35
ÖK.45555