DERS ADI

: PAZARLAMA UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 2002 PAZARLAMA UYGULAMALARI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin pazarlama bilgilerini kullanabilmeleri için işletme çevresinde pazarlama işlevlerini, kavramlarını ve stratejilerini uygulamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, pazarlama karması stratejilerini anlamak için işletme çevresinde pazarlama ilkelerinin uygulamalarını öğrencilerin anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazılı ve/veya sözlü sunumlar aracılığıyla hayali ürün veya hizmetlerin pazarlama kavram ve stratejisi uygulamalarını gerçekleştirmeleri
2   Ulusal ve uluslararası çevrede gerçek pazarlama uygulamalarının farkına vardıklarını göstermeleri
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 Ödev 1
3 Ödev 2
4 Ödev 3
5 Ödev 4
6 Ödev 5
7 Ödev 6
8 Ödev 7
9 Dönem Ödevlerinin Sunumu
10 Dönem Ödevlerinin Sunumu
11 Dönem Ödevlerinin Sunumu
12 Dönem Ödevlerinin Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2010), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 13th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ödev
2. Grup çalışması
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ODEV PROJE
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.58 +ODV * 0.42


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ödev (7*6 puan)
Gruplar, gerçek pazarlama ortamında pazarlama kavram ve stratejilieri ile ilgili bir gözlem yapacaklar ve öğretim üyesi tarafından verilen formata bağlı kalarak yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.
2. Dönem Projesi
Gruplar, hayali bir ürün hazırlayacaklar ve bu ürün için pazarlama stratejileri geliştireceklerdir. Yazılı bir rapor hazırlayacaklar ve sözlü bir sunum yapacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 8 5 40
Sunum Hazırlama 8 4 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.245
ÖK.355
ÖK.455