DERS ADI

: İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2050 İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DEMET BAĞIRAN ÖZŞEKER

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Yaratıcılık, yenilik ve girişimcilik kavramlarını bir arada incelemek, firma ve girişimci açısından yeniliğin önemini anlatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girişimcilik olgusunun temel kavramlarını ve unsurlarını tanıma
2   Girişimcilik olgusunun temel kavramları ve unsurları arasındaki farkları anlatabilme
3   Girişimcilik faaliyetlerinin başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri teşhis etme
4   Yeni iş yaratımı ve iş kurma düşüncesini sorgulama
5   Yeni iş yaratımı ve iş kurma düşüncesinin uygulama sonuçlarını başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilik Kavramının Tanımı,Girişimcilik Olgusu ve Önem Kazanmasının Nedenleri
2 Girişimcilik Okulları ve Girişimcilik Türleri
3 Bireysel ve Kurumsal Girişimcilik Ayrımı, Öğeler ve Özellikleri
4 Girişimci Ortam, Yeni İş Fikirleri ve Girişim Kararını Etkileyen Faktörler, Türkiye'de Girişimcilerin Yaşadığı Sorunlar
5 Rekabetçi Üstünlük Yaratmada İç Girişimciliğin Temel Dinamikleri, İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk
6 Girişimcilik Olgusunda Yenilik ve Yaratıcılık
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Yeni İş Olanaklarının Araştırılması ve Yeni İş Fikrinin Yaratılması
10 Yeni İş Olanaklarının Araştırılması ve Yeni İş Fikrinin Yaratılması
11 İş Kurma ve İş Planı: Temel Özellikler, Kapsam ve İçerik
12 İş Planı Hazırlama: İş Fikrinin Plana Dönüştürülmesi
13 İş Planı Yazımı, Değerlendirme ve Kuruluş Kararı:Finasman ve Pazarlama Planlarının Önemi
15

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel kaynak:
Donald F. Kuratko ve Richard M. Hodgetts, Entrepreneurship: A Contemporary Approach, South-Western Pub., Nashville, 2000.

Yardımcı kaynak:
Mehmet Marangoz, Girişimcilik, Beta Yayınevi, İstanbul, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve örnek analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Girişimcilik olgusunun temel kavramlarını ve unsurlarını tanımlayabilmelidir.
2. Girişimcilik faaliyetlerinin başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri kavramış olmalıdır.
3. yeni iş yaratımı ve iş kurma düşüncesi ile ilgili bilgi sahibi olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

demet.bagiran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55