DERS ADI

: GASTRONOMİ VE PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 3001 GASTRONOMİ VE PAZARLAMA ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HÜLYA KURGUN

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Dersin amacı, temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel pazarlama terim ve anlayışlarını tarfi edebilmek
2   Pazarlama bilimindeki tarihsel dönüşümü ve buna sebep olan etmenleri açıklayabilmek
3   Pazarlama sisteminin bileşenlerini ve sistemi etkileyen çevre faktörlerini açıklayabilmek
4   Tüketici ve örgüt pazarlarının farklarını ve özelliklerini anahatlarıyla belirtebilmek
5   Pazarlama karması elemanlarını öğrenmek ve uygulamaları tartışabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlamaya giriş, pazarlama ve ilgili kavramların tanımlanması
2 Pazarlama anlayışının zaman içindeki gelişiminin incelenmesi
3 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri
4 Pazarlama karması
5 Pazar bölümleme
6 Pazar konumlandırma
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Pazarlamada ürün kararları
10 Marka, satış sonrası servisler, garanti
11 Pazarlamada fiyat kararları
12 Dağıtım kanalları, fiziksel dağıtım
13 Reklam ve halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme
14 Örnek olay çalışması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2014), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 15th Edition.

Yardımcı Kaynaklar:
Tek, Ö. Baybars; Özgül, Engin (2005) Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık İzmir.
Korkmaz Sezer vd. (2009) Pazarlama, Kavramlar, İlkeler, Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Mucuk, İsmet (2009) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve örnek olay çözümlemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).
3. Bütünleme Sınavı: Bütünleme sınavı ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Derse ve derste yer alan tartışmalara ve uygulamalara katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.kurgun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55