DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 4059 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HÜMEYRA DOĞRU DAŞTAN

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Dersin amacı, tüketicilerin karar verme sürecinin ve bu sürecin pazarlama kararları ve uygulamaları için taşıdığı önemin anlatılmasıdır. Tüketicilerin davranışları, tüketici karar verme sürecini etkileyen bireysel, toplumsal ve durumsal faktörler, satın alma ve tüketim davranışı turizm sektörü temel alınarak açıklanmaya çalışılacaktır. Küresel ölçekte tüketici davranışı, tüketim kalıplarındaki yeni eğilimler ve tüketici davranışının etik boyutu incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışını etkileyen kişilik, yaşam tarzı, motivasyon, algılama gibi bireysel faktörler ile kültür, alt-kültür, sosyal sınıf, referans gruplar ve aile gibi toplumsal faktörleri irdeleyebilme
2   Tüketici karar verme sürecinde etkili olan faktör ve süreçleri analiz edebilme
3   Tüketici karar verme ve tercih model ve aşamalarını kavrayarak turizmde tüketici davranışını değerlendirebilme
4   Turizmde tüketici davranışını anlamada tüketici araştırmalarının rolünü algılayarak bu alanda araştırma yapabilme becerisi kazanma
5   Pazarlama alanında tüketicinin önemini kavrayarak tüketici hakları, tüketicini korunması ve sosyal açıdan sorumlu pazarlama anlayışını savunabilme
6   Turizm pazarlamasında turist davranışı üzerine analitik bir bakış açısı ve kavrayış geliştirerek turizmde pazarlama yönetiminde edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi
2 Algı, Öğrenme, Bellek
3 Motivasyon, İlgilenim ve Tutumlar
4 Kişilik, Değerler ve Yaşam Biçimleri
5 Tüketici Davranışında Sosyo-Kültürel Etkiler ve Gruplar
6 Turizmde Tüketici Davranışı Modelleri
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Turist Davranışı Tipolojileri
10 Tüketici Satın Alma Karar Süreci
11 Satın Alma Öncesi Bilgi Arayışı ve Satın Alma Sonrası Davranış
12 Destinasyon Seçimi
13 Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri
14 Turist Davranışında Araştırma Yöntemleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Michael R. Solomon (2020).Tüketici Davranışları: Satın Alma Sahip Olma ve Varoluş. Nobel Akademik Yayıncılık

Yardımcı Kaynaklar:
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2003). Tüketici Davranışı. Mediacat Yayıncılık
Erdoğan Koç (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri:Global ve Yerel Yaklaşım. Seçkin Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatım
2. Sunum
3. Örnek analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav
2. Final
3. Ödev Sunumları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Öğretim üyesi ödev verme hakkını saklı tutar. Öğrenciler fakülte öğretim ve sınav uygulama esaslarına tabidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.dogru@deu.edu.tr, 0232 301 8297

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı / 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.6