Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. YASEMİN BAŞBINAR |
Dersi Alan Birimler |
Translasyonel Onkoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Günümüz tıbbının geldiği noktada, kanser ile ilişkili bireyselleştirilmiş tıp kavramının tartışılması ve yöntemlerinin incelenmesini sağlamaktır. Bu dersin kapsamında Bireysel tıp kavramı, bireyler arasında kanser oluşumu, prognoz ve tedavi etkinliğini belirleyen moleküler farklılıklar; kanser tedavisine bireysel yaklaşım ve laboratuvardan yatağa bireysel tıp ve beklentiler anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Molecular Biology of the Cell, 6th Edition. Ed. Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter. Garland Publishers |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik derslerin yapılması, sınava hazırlanma, ödev hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav ile; (1. Kanserde bireyselleştirilmiş tıp çalışmalarının klinikte temel uygulamaları hakkında bilgi sahibidir2.Bireysel farklılıkları ayırt etmeye yönelik yöntemleri bilir 3.Bireyler arasında kanser oluşumu, prognoz, ve tedavi etkinliğini belirleyen metabolizma farklılıklarını kavrar ve kanser tedavisinin bireyselleştirilmesinin önemini kavrar4.Bireysel tıbbın öngördüğü sağaltım teknolojileri hakkında fikir sahibidir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof Dr Yasemin Başbınar |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
pazartesi 13:00-14:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|