Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. GİZEM ÇALIBAŞI KOÇAL |
Dersi Alan Birimler |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Kanserde uygulamalı ve temel araştırmalar konusunda translasyonel bir bakış açısıyla (yataktan laboratuara, laboratuardan yatağa) , multidisipliner araştırma yöntemlerini, öğrencilerin eğitim süresince aldıkları temel ve klinik onkoloji bilgileriyle ilişkilendirilerek yorumlanmasını sağlamaktır. Kanser Araştırma Laboratuvarları ve ARGE Laboratuarları Alt Yapısı, Kanser Araştırmalarında Hazırlık Aşamaları (örnek hazırlığı, saflaştırma, spektral teknikler, immun teknikler,elektroforez, blotlamalar, hibridizasyon, mikroskopi) Kanser Araştırmalarına hücre ve organel izolasyonu Kanser Araştırmalarında Makromolekül izolasyonları (DNA, RNA, Protein) |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ruiz-Garcia, Erika, Astudillo-de la Vega, H. Translational Research and Onco-Omics Applications in the Era of Cancer Personal Genomics. 2019 Springer. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gizem.calibasi@deu.edu.tr ; 0 232 412 58 01 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
cuma 11:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|