DERS ADI

: Müzeler ve Toplum

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 7033 Müzeler ve Toplum SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derste müzelerin ve kültürel mirasın kimlik, topluluk bilinci ve hafızası oluşturmaktaki rolü, eğitime sağladığı katkı tartışılacaktır. Dini ve etnik mirasın önemi ve toplumsal rolü, turizm ve küreselleşmenin kültürel mirasa etkisi araştırılacaktır. Müzelerin ve kültürel miras alanlarının toplumsal barış, yoksullukla savaş ve insan haklarında ilerleme sağlamak için kullanım potansiyellerine değinilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzeciliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrarlar.
2   Müzecilik ve kültürel süreçler arasında ilişkiyi kurabilirler
3   Müzecilik ve Kültürel Miras Çalışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzeler ve Kimlik
2 Müzeler, Toplum Bilinci, Toplumsal Katılım
3 Toplumsal Hafıza
4 Müzeler ve Eğitim
5 Dini Kültürel Miras
6 Etnik Kültürel Miras
7 Turizm, Müzeler ve Kültürel Miras
8 Öğrenci Sunuşları
9 Öğrenci Sunuşları
10 Kültürel Miras ve Globalleşme, UNESCO
11 Kültürel Miras, Çoğulculuk ve İnsan Hakları
12 Kültürel Miras ve Yoksullukla savaş
13 Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul.
Atagök, Tomur (1999), Yaşayan Müze ve Eğitim , Sanat Dünyamız, sayı 71.
Atakuman "Heritage as a Matter of Prestige: A History of the State Heritage Discourse and Practice in Turkey", 7th International Congress on the Archaeology of the Ancient Near East- ICAANE, 12-16 April 2010, London-UK
Gür, A. Üç boyutlu öyküler: Türkiyeli ziyaretçilerin gözünden Anadolu medeniyetleri müzesi ve temsil ettiği ulusal kimlik: Özyürek (ed.), Hatırladıklarıyla
ve Unuttuklarıyla Türkiye nin Toplumsal Hafızası, İstanbul, 2001, 215-47.
Hamilakis, Y. (1996) `Through the Looking Glass: Nationalism, Archaeology and the Politics of Identity , Antiquity 70: 975 8.
Karp, Ivan, Christine Mullen Kreamer, and Steven D. Lavine, eds. Museums and Communities: The Politics of Public Culture. Washington, D.C.: Smithsonian Institution Press, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Metin okuma ve birlikte değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç.Dr Elif Keser KAYAALP

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Proje Final Sunumu 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.152
ÖK.235
ÖK.34