DERS ADI

: Kafkas Halkları Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6110 Kafkas Halkları Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Kafkas tarihi, kültürü ve halkları hakkında detaylı bilgiye sahip olarak bölgesel gelişmeleri uluslararı bir perspektife ele almak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kafkasyanın coğrafyası hakkında bilgi sahibi olur
2   Kafkasyanın tarihi hakkında bilgi sahibi olur
3   Kafkasyanın coğrafyası hakkında bilgi sahibi olur
4   Kafkasya ve Rusya ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur
5   Kafkasya ve Türkiye ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Kapsamı, Temel Kavramlar ve Kaynaklar Kafkasya: (Dursun, Aliev & Yıldır, TDVİA) Kafkasya Haritası; Etno-Dil Haritası; Fiziki Harita
2 Kafkasya Tarihi Üzerine (Haussing, 2000, ss. 5-35; Penah & Müseloğlu, 2020)
3 Birinci Dünya Savaşı ve Kafkasya (Ateş, 2015; Memmemdli & Çelik, 2020; Belgesel: Kafkas İslam Ordusu )
4 Bağımsız Kafkas Devletleri: Azerbaycan (Göl, 2015; Kurban vd., 2018, ss. 39-118; Özgen, 2021; Hasanoğlu vd., 2021)
5 Bağımsız Kafkas Devletleri: Gürcistan (Özbay, 2014, ss. 21-75; Arslan, 2018)
6 Bağımsız Kafkas Devletleri: Ermenistan TTK: Türk Ermeni Külliyatı (10 Cilt) Seçme Makaleler: (Cöhce, I. Cilt, ss. 1-14; Kantarcı, IX. Cilt, ss. 189-238; Kodaman, 239-255; Köni, 2015)
7 Kuzey Kafkasya (Volkova & Topçu, 2018; Tlostonova, 2017; Erciyes, 2017; Khodarkovsky, 2017; Tekir, 2016; Barrett, 2016)
8 Özerk ve Federal Bölgeler: Rusya Dağıstan : (Uyar, 2018; Kılıçoğlu, 2019)
9 Özerk ve Federal Bölgeler: Rusya Çeçenistan : (Burak & Ermağan, 2018; Uyar, 2018)
10 Özerk ve Federal Bölgeler: Rusya Karaçay-Çerkesya : (İnci, 2019; Svilyin, 2019; Shami, 2019; Demir & Bolat, 2017)
11 Özerk ve Federal Bölgeler: Gürcistan Abhazya : (Taştekin, 2010; Erşan, 2017; Özsağlam, 2020; Ekinci, 2013)
12 Özerk ve Federal Bölgeler: Gürcistan Güney Osetya : (Taşçı, 2019; Acaray, 2020; ) Acara : (Murtazaoğlu, 2004)
13 Özerk ve Federal Bölgeler: Azerbaycan Nahcivan : (Bilge, 2017; Şimşek, 2018)
14 Genel Değerlendirmeler Belgesel : The Post-Soviet Wars | The Caucasus : Kafkas Türkleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eldar İsmailov, Vladimer Papava, Rethinking Central Eurasia, Central Asia-
Caucasus Institute, Silk Road Studies, Washington D.C., 2010.
Bertil Nygren, The Rebuilding of Greater Russia: Putin s Foreign Policy toward the CIS countries, Routledge, New York, 2007, s. 110-125.
Fiona Hill, The Caucasus and Central Asia , Policy Brief, No: 80, The Brookings Institution, Washington D.C., May 2001.
Marlene Laruelle, Sebastien Peyrouse, China as a Neighbor: Central Asian Perspectives and Strategies, Washington D.C.: Central Asia-Caucasus Institute, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, sunum ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turkmen.toreli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randecu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 30 30
Vize Sınavı 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Kitap Okuma 14 6 84
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 276

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.143
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.453
ÖK.55