DERS ADI

: Yakın Dönem Türkiye Tarihinin Kaynakları (Literatür Taraması)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6077 Yakın Dönem Türkiye Tarihinin Kaynakları (Literatür Taraması) SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI UYAR

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yakın dönem Türkiye tarihi hakkında yapılacak bilimsel çalışmalarda yararlanılacak olan arşiv, kütüphane, özel koleksiyon, bibliyografya, süreli yayınlar ve akademik çalışmalara ulaşma, tarama ve yararlanma yöntemlerini değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yakın Dönem Türkiye Tarihi nin Kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2   Bir akademik araştırmadaki etik değerleri açıklaması
3   Toplanan malzemeyi akademik bir bakışla analiz etmesi
4   Araştırma konusunun kapsadığı dönemi ve koşullarını analiz etmesi
5   Yapılan araştırmayı benzer çalışmalarla kıyaslayarak değerlendirmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik Çalışmalar ve Kaynak Taraması
2 Türkiye Tarihi nin Kaynakları
3 Bibliyografyalar
4 Arşivler
5 Anılar
6 Sözlü Tarih
7 Ara Sınav
8 İnternet
9 Gazete ve Dergiler
10 Kurum Tarihleri ve Kurum Arşivleri
11 Kütüphaneler
12 Özel Koleksiyonlar
13 Kaynakların Nesnelliği, Analizi ve Kullanımı
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atatürk Kitapları Kataloğu, Ankara, 1981.
Arif Aşçı, Ali Fuad Başgil Bibliyografyası, Kubbealtı Neşriyatı Yayıncılık, 2000.
Baha Bal, Kadın Yazıları: Kadınların Edebiyat Ürünleri, Kadınlar Üzerine Yazılanlar ve
Tezler Bibliyografyası 1955 1990, Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Bilgi Merkezi Vakfı,
Tarih Vakfı Yayınları, Haziran 2000.
www.devletarsivleri.gov.tr
http://www.yok.gov.tr/tez/tez_tarama.htm
www.ttk.gov.tr
www.tarihvakfi.org.tr
www.mkutup.gov.tr
Kent Araştırmaları Bibliyografyası, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, Aralık 2001.
Enver Koray, Türkiye Tarih Yayınları Bibliyografyası, Milli Eğitim Bak. Yay., Ankara..
Hasan Duman, Başlangıcından Harf Devrimine Kadar Osmanlı - Türk Süreli Yayınlar ve
Gazeteler Bibliyografyası ve Toplu Kataloğu (1828 1928) 1 3 = A Bibliography and
Union Catalogue of Ottoman - Turkish Serials and Newspapers from Beginning to the
Introduction of the Modern Turkish Alpabet (1828 1928) 1 3, Enformasyon ve
Dokümantasyon Hizmetleri Vakfı, Ankara, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.uyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavı 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Vize Sınavı 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.24
ÖK.345
ÖK.43
ÖK.555