DERS ADI

: Ekonomi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5068 Ekonomi Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Antikçağlardan günümüze ekonomik gelişimin tarihi sürecini öğrenmek ve tarihsel bağlantı noktalarını kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antikçağ'dan günümüze ekonomik faktörleri öğrenmek.
2   Tarım ve ticaret devrimlerinin etkilerini değerlendirerek Sanayi Devrimini kavramak.
3   Alana ilişkin kaynakları öğrenir ve tanımak.
4   Ekonomi politik çerçevesinde günümüz siyasal sistem bağlantılarını kavramak.
5   Yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antikçağ'da ekonomik ilişkiler Akdeniz in önemi Sunum + Tartışma
2 Roma'nın ekonomik gücü ve sistemi Sunum + Tartışma
3 Ticaret Yolları ve Etkileri Sunum + Tartışma
4 Feodalite ve Ortaçağ Avrupası nda Ekonomi Sunum + Tartışma
5 Ortaçağ'da Doğunun Merkezi Krallıkları ve Ekonomik Pozisyonları Sunum + Tartışma
6 Coğrafi keşifler ve Etkileri, Merkantilizm Sunum + Tartışma
7 Genişleyen Dünya ve Ekonomik Etkileri Sunum + Tartışma
8 Arasınav
9 Modern Ekonomik Kurumlarının Temelleri I Sunum + Tartışma
10 Modern Ekonomik Kurumlarının Temelleri II Sunum + Tartışma
11 Sanayi Devrimi ve Rekabet Sunum + Tartışma
12 Emperyalizmin Ekonomik Etkileri Sunum + Tartışma
13 Birinci Dünya Savaşı Sonrası Yeni Ekonomik Dünya Sunum + Tartışma
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eric Hobsbawm, Sermaye Çağı, Dost Kitabevi, İstanbul, 2017.
Eric Hobsbawm, Devrim Çağı, Dost Kitabevi, İstanbul, 2016.
Ivan Berend, Yirminci Yüzyıl Avrupa İktisat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Lenard Berlanstein, The Industrial Revolution and Work In Nineteenth Century Europe, Routledge, 1992.
Robert Allen, The British Industrial Revolution In Global Perspective, Cambridge University Press, London, 2009.
Peter Brown, The World of late Antiquity, London 1971.
W.T. Treadgold, A History of the Byzantine State and Society, Stanford 1997.
A.H.M.Jones, The Later Roman empire: A Social, Economic and Administrative Survey, 3 cilt, Oxford 1964.
M.F.Hendy, Studies in the Byzantine Monetary Economy c.300-1450, Cambridge 1985.
R.Cormark, Writing in Gold: Byzantine Society and its Icons, Oxford 1985.
Averil Cameron, The Mediterranean World in Late Antiquity, AD 395-600, 1993
Hugh Kennnedy, "From Polis to Madina: urban change in late Antique and early Islamic Syria", Past and Present 106 (1985:3-27).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum+tartışma, ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Yıl içi çalışma raporu ile değerlendirilecek
3. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

+90 232 301 94 08 tutuncugulsum@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.533