DERS ADI

: Karşılaştırmalı Devrimler ve Modernleşme Hareketleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5028 Karşılaştırmalı Devrimler ve Modernleşme Hareketleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI UYAR

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

smetropol68

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı Devrimler ve Modernleşme Hareketleri nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması (D1)
2   Son 500 yılda yaşanan devrimler ve modernleşme hareketlerinin nedenlerini kavraması (D2)
3   Modernleşme ve demokrasi ilişkisini açıklaması (D2)
4   Modernleşme ekollerinin tarihsel arka planını karşılaştırmalı olarak açıklaması (D3)
5   Batı dışı geç modernleşmeler ve yaşadıkları devrimci süreçlerini analiz etmesi (D4)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Modern Batı ve Öteki: Şarkiyatçılık
3 Geleneksel Toplum ve Modern Toplum: Temel Özellikler
4 Batı da Modernleşme Ekolleri
5 Batı da Devrimler: Sanayi, Fransız, İngiliz, Amerikan
6 Avrupa da Dolaşan Hayalet: Sosyalizm-Komünizm
7 Osmanlı/Türk-Japon Modernleşmesi
8 Sovyet Devrimi
9 Türk Devrimi
10 Latin Amerika da Devrimler ve Modernleşme
11 ModernleşmesiUzak Asya
12 Ortadoğu da Modernleşme
13 Çin Devrimi ve Çin in küresel güç olma yolunda ilerlemesi
14 Geç Modernleşmenin Genel Özellikleri; Modernite ve Demokrasi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Batı'da Devrimler ve Devrimci Gelenek 1560 1991, Dost Kitabevi Yayınları, Eylül 2003.
C. E. Black, Çağdaşlaşmanın İtici Güçleri, Verso yay., Ankara, 1989.
Yves-Marie Berce, Modern Avrupa'da Ayaklanmalar ve Devrimler XVI.-XVIII. Yüzyıllar, İmge Kitabevi Yayınları, Mayıs 2003.
Edward Hallett Carr, Sovyet Rusya Tarihi Bolşevik Devrimi Cilt: 1 1917 1923, Metis Yayınları, Mart 2002.
Edward Hallett Carr, Sovyet Rusya Tarihi Bolşevik Devrimi Cilt: 2, Metis Yayınları, Ekim 1998.
Edward Hallett Carr, Sovyet Rusya Tarihi Bolşevik Devrimi Cilt: 3 1917 1923, Metis Yayınları, Eylül 2004.
Jean Daubier, Çin Kültür Devrim Tarihi 1965- 1969, Umut Yayımcılık, 1977.
Maurice Duverger, Batı nın İki Yüzü, Doğan Yayınevi, Ankara, 1977.
Christopher Hill, 1640 İngiliz Devrimi, Kaynak Yay., İstanbul, 1997.
Barrington Moore JR, Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri: Çağdaş Dünyanın Yaratılmasında Soylunun ve Köylünün Rolü, İmge Kitabevi Yayınları, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

TBA

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 301 87 43 hakki.uyar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

erşembe 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1344
ÖK.2344
ÖK.3344
ÖK.4344
ÖK.5344