DERS ADI

: Kişiler Arası Süreçler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6130 Kişiler Arası Süreçler SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ARZU ARAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kişiler arası süreçlerin psiko-sosyal dinamiklerini derinlemesine incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası süreçlerin temel kavramlarını kullanabilme
2   Günlük yaşamda kişiler arası süreçlerin yansımalarını görebilme
3   Ailede, arkadaşlıkta ve iş yaşamında kişiler arası süreçleri tanımlayabilme
4   Kişiler arası süreçlerin belirleyicileri hakkında bilgi sahibi olma
5   Günlük yaşam olaylarını kişiler arası süreçlerin kavramlarıyla tanımlayabilme
6   Kişiler arası süreçler hakkında güncel çalışmaları takip edebilme ve bilimsel katkı sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaşam boyu kişiler arası süreçler: Giriş
2 Yaşam boyu kişiler arası süreçler: Giriş
3 Benlik sunumu
4 Benlik ve psiko-sosyal süreçler
5 Sosyal karşılaştırma
6 Kültür ve kişiler arası süreçler
7 Saldırganlık
8 Empati
9 Yardım etme davranışı ve diğerkamlık
10 Sosyal etki
11 Yalnızlık ve sosyal izolasyon
12 Kişilerarası süreçler ve yalan
13 Sosyal ilişkilerde duygular
14 Bilgi yapıları ve sosyal etkileşim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Fletcher, G. J. O. & Clark, M. (2003). Blackwell Handbook of Social Psychology: Interpersonel Processes. Blackwell Publishing.
2. Smith, S. W. & Wilson, S. R. (2009). New Directions in Interpersonal Communication Research.
3. Vangelisti, A. & Perlman, D. (2006). The Cambridge Handbook of Personal Relationships. Cambridge University Press.
4. Baxter, L. A. & Braithwaite, D. O. (2008). Engaging Theories in Interpersonal Communication. Sage Publications.
5. Dwyer, D. (2000). Interpersonal Relationships. Routledge.
6. Hinde, R. A. (1997). Relationships: A Dialectical Perspective. Psychology Press.

Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı (X)
Sunum (X)
Soru-Cevap (X)
Ödev (X)
Tartışma (X)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor, sunum ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1455454
ÖK.2554444
ÖK.3544445
ÖK.4444455
ÖK.5444455
ÖK.6454445