DERS ADI

: Yapısal Eşitlik Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6122 Yapısal Eşitlik Modelleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU GÜNGÖR CULHA

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu kursun amacı öğrencilere değişik yapısal modellerin oluşturulması, analiz edilmesi, değiştirilmesi ve test edilmesinde beceri sahibi yapmak ve analizlerinin sonuçlarını raporlaştırmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapısal eşitlik konusundaki dili, mantığı ve uygulanması konularında bilgi sahibi olacaklardır.
2   Yapısal eşitlik modellemesinin daha yaygın olarak kullanılan varyans analizi, çoklu regresyon analizi ve faktör analizi gibi yöntemlerden farklılığını gösterebileceklerdir
3   Yapısal eşitlik modellemesi analizinin her bir aşamasında alınacak kararlarda kullanılan temel kriterleri öğreneceklerdir
4   Araştırma desenleme ve veri analizinde kullanılan bir yöntem olarak yapısal eşitliğe yöneltilen felsefi ve istatistiksel eleştirileri dikkate alabileceklerdir
5   Psikolojik veri analizleri için uygun istatiksel modeli uygulayabilme
6   Yapısal eşitlik modeli analizi sonuçlarını doğru şekilde yorumlama ve sonuçlarını rapor edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapısal Eşitlik Modellemesi nedir
2 Temel Kavramlar ve Notasyonlar
3 Temel Kavramlar: Veri, Tahminler (model parametreleri)
4 Model Türleri ve Yol Diyagramları Üzerindeki Gösterimleri
5 Yol Analizi
6 Ölçme modelleri: Birinci Düzey doğrulayıcı Faktör Analizi
7 Ölçme modelleri: Üst Düzey Doğrulayıcı Faktör Analizi
8 Doğrulayıcı Faktör Analizinin Çoklu Grup Uygulamaları
9 Ara Sınav
10 Yapısal Regresyon Modelleri
11 Yapısal Regresyon Modelleri
12 Yapısal Regresyon Modellerinin Çoklu Grup Uygulamaları
13 Literatürden Örnekler
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Sunum
Soru-Cevap
Ödevler
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Dönem Projesi
3. Sunum
4. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor, sunum ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 6 1 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144454
ÖK.244454
ÖK.345455
ÖK.445454
ÖK.555455
ÖK.655454