DERS ADI

: Güncel Psikoterapi Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6104 Güncel Psikoterapi Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çağdaş psikoterapileri tanıtmak ve temel bilgiler vermektir. Bu amaçla farklı psikoterapi yöntemleri ve bu terapilerin çeşitli psikolojik bozukluklara uygulanmasında kullanılan teknikler hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca incelen psikoterapi yaklaşımlarının etkinliği üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş psikoterapi yaklaşımları hakkında temel bilgilere sahip olma
2   Çağdaş psikoterapi yaklaşımlarının tekniklerini uygulayabilme
3   DSM-V te yer alan çeşitli bozukları çağdaş psikoterapi yaklaşım modellerini açıklayabilme
4   Çağdaş psikoterapi yaklaşımlarının etkinliğini değerlendirebilme
5   Kanıta dayalı terapi yöntemlerini değerlendirme ve eleştirebilme
6   Çağdaş psikoterapi yaklaşım modellerini birbirleriyle karşılaştırma ve tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pozitif psikoterapi
2 Pozitif psikoterapinin farklı psikolojik bozukluklara uygulanması
3 Pozitif psikoterapinin etkinliği
4 Duygu odaklı terapi
5 Duygu odaklı terapinin farklı psikolojik bozukluklara uygulanması
6 Duygu odaklı terapinin etkinliği
7 Bağlanma odaklı terapi
8 Bağlanma odaklı terapinin farklı psikolojik bozukluklara uygulanması
9 Bağlanma odaklı terapinin etkinliği
10 Üstbilişsel (metacognitive) terapi
11 Üstbilişsel (metacognitive) terapinin psikolojik bozukluklara uygulanması
12 Üstbilişsel (metacognitive) terapinin etkinliği
13 Kanıta dayalı terapiler
14 Kanıta dayalı terapilerin etkinliği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Wedding, D., & Corsini, R.J. (2014). Current Psychotherapies. Brooks\Cole
* Greenberg, L. S. & Watson, J. W. (2005). Emotion focused therapy for depression. American Psychological Assosication.
*Paivio, S. C. ,& Pascual-Leone, A. (2013). Emotion-Focused Therapy for Complex Trauma: An Integrative Approach. American Psychological Assosication.
*Costello, P. C. (2013). Attachment-Based Psychotherapy: Helping Patients Develop Adaptive Capacities.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, Ödevler, Sınıf içi tartışma, Uygulama, Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Ödev
3. Final

Değerlendirme Kriteri

Ö.Ç. 1- Ö.Ç. 2: Sunum ve uygulamalar ile değerlendirilecektir.
Ö.Ç. 3- Ö.Ç. 5: Ödevler, sınıf içi tartışma ve sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 3 27
Uygulama 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 13 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15555
ÖK.25
ÖK.3555555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.6