DERS ADI

: Çatışma Çözümü Teorisi ve Uygulaması*

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6083 Çatışma Çözümü Teorisi ve Uygulaması* SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, benlik sistemi ve bellek deneyimleri arasındaki ilişkinin irdelenmesidir. Belleğin, benliği nasıl temellendirdiği ve benlik açısından ne tür işlevler üstlendiği incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal psikoloji bağlamında benlik ve bellek ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Sosyal psikoloji bağlamında benlik ve bellek ile ilgili kuram ve modelleri açıklayabilmesi
3   Çağdaş benlik ve bellek ilişkisine yönelik çalışmalara ilişkin örnekler verebilmesi
4   Benlik ve bellek ilişkisine yönelik çalışmaların psikoloji alt alanları için önemini tanımlayabilmesi
5   Benlik ve bellek ilişkisi konusunda yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi ve alandaki gelişmelere bilimsel katkı sağlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Benlik ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
2 Benlik ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
3 Benlik ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
4 Benliğin Gelişiminde Psikososyal Etkenler
5 Belleğin Benlik Gelişiminde İşlevleri
6 Belleğin Benlik Gelişiminde İşlevleri
7 Ara Sınav
8 Benlik, Bellek ve Duygular
9 Benlik, Bellek ve Duygular
10 Bellek ve Bireysel Farklılıklar
11 Benlik, Bellek ve Kültür
12 Benlik, Bellek ve Kültür
13 Cinsel Kimlik ve Anılar
14 Kimlik ve Yaşam Öyküleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Remembering Our Past: Studies in Autobiographical Memory, 2005, Rubin, D. C. (Ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
Autobiographical Memory and the Construction of a Narrative Self. 2012, Fivush, R. & Haden, C. A. (Ed.). London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.555