DERS ADI

: Kültürel Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6081 Kültürel Psikoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kültürel faktörlerin psikopatolojinin ortaya çıkmasında, gelişmesinde ve tedavisinde oynadığı rolü incelemektir. Ayrıca farklı kültürlerin akıl hastalıklarına bakışı, kültüre özgü akıl hastalıkları, akıl hastalıklarına bakışın tarih içerisinde nasıl değiştiği bu ders kapsamında ele alınacaktır. Bunlara ek olarak azınlık statüsündeki grupların (göçmenler, mülteciler, etnik ve kültürel azınlıklar, vb.) psikolojik sağlık ve uyumları da bu ders kapsamında ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel psikoloji ve kültürler arası psikolojiyi tanımlayabilmek
2   Psikoloji alanında kültürler arası farklılıkları tanıyabilmek
3   Etnosentrik düşünce, düşünce hataları ve kalıp yargıları inceleyebilmek
4   Kültüre özgü akıl hastalıklarını tanıyabilmek
5   Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemlerini uygulayabilmek
6   Özel grupların (örn. göçmenler ve mülteciler) akıl sağlıklarıyla ilgili değişkenleri saptayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel ve Kültürlerarası psikolojiyi anlamak
2 Kültürel ve Kültürlerarası psikolojinin metodolojisi
3 Kültürel ve Kültürlerarası psikolojide kritik düşünme
4 Biliş, seziş, algı ve bilinç durumları
5 Zeka
6 Duygu
7 Motivasyon ve davranış
8 Psikolojik bozukluklar
9 Göç, kültürleşme, uyum
10 Türk dış göçü Türkiye ye göç
11 Azınlıklar ve azınlık psikolojisi
12 Mültecilerin deneyimleri ve travmatizasyon
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Shiraev, E. & Levy David (2007). Crosscultural Psychology, 3rd Edition. Boston: Pearson Education.
Yardımcı kaynaklar:
Abadan-Unat, N. (2006). Bitmeyen Göç, 2nd. Edition. İstanbul, Bilgi University Press
der Veer (1998). Counselling and Theraapy with Refugees and Victims of Trauma, 2nd Edition. West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Konu başlıklarına göre seçilmiş makaleler, kitap bölümleri, sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum
Tartışma
Araştırma önerisi
Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

olga.hunler@ieu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 3 1 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.2545554
ÖK.354555
ÖK.4545554
ÖK.554
ÖK.644