DERS ADI

: Öğrenme: Davranışın Deneysel Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6079 Öğrenme: Davranışın Deneysel Analizi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, en temel bağıntıcı yaklaşımlardan, problem çözme ve düşünme gibi oldukça karmaşık süreçlere öğrenmenin ilgili nörofizyolojik yapılar temelinde çalışılmasına ilişkindir. Öğrenme ve koşullamanın yanı sıra zihnin doğası ve mekanizmaları karşılaştırmalı ve evrimsel bir perspektiften incelenecektir. Öğrenme ve bilişsel süreçler bağlamında bellek sisteminin yapısı, dil, problem çözme, uslamlama, karar verme fenomenleri bakımından çalışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve onun davranışsal bileşenini tanımlayabilecek
2   Farklı öğrenme tiplerini tanımlayabilecek
3   Öğrenme ve biliş arasındaki ilişkileri analiz edebilecek
4   Öğrenme ve bilişe ilişkin kuramsal bilgileri gerçek yaşam koşullarına uygulayabilecek
5   İşlevselci kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek
6   İşlevselci kuramların günümüzün yaklaşımları üzerindeki etkilerini analiz edebilecek
7   Edimsel koşullamayı analiz edebilecek
8   Bağıntısalcı kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek
9   Bağıntısalcı kuramların günümüzün yaklaşımları üzerindeki etkilerini analiz edebilecek
10   Klasik koşullama yaklaşımı inceleyebilecek
11   Blişsel kuramsal yaklaşımları betimleyebilecek
12   Evrimsel ve nörofizyolojik kuramları ve bunların günümüzdeki yansımalarını betimleyebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basit uyarıcı öğrenme Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
2 Klasik Koşullanma Mekanizmaları Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
3 Edimsel Koşullanma: Ödül, Ceza ve Kaçınma Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
4 Sözel Öğrenme Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
5 Bellek: Kuramsal Yaklaşımlar Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon
6 Kısa dönem retansiyon Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon
7 Kodlama, depolama ve geri çağırma Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon
8 Uzaysal, Motor Beceri ve örtülü öğrenme Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon
9 Öğrenmede ve hafızada bireysel farklılıklar Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
10 Karşılatırmalı Biliş I: Bellek Mekanizmaları Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
11 Karşılaştırmalı Biliş II: Özel Konular Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
12 Zamanlama Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
13 Dizisel Liste öğrenme Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
14 Dönemin gözden geçirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Domjan, M. (2010). The principles of learning and behavior. Belmont: CA, Wadsworth.
Yardımcı kaynaklar:
Terry, W. S. (2010). Learning and memory: Basic principles and procedures. New York: NY, Allyn & Bacon.
Diğer ders materyalleri:
Alloway, T., Wilson, G., & Graham, J. (2005). Sniffy the Virtual Rat, Pro version. Belmont: CA, Wadsworth.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır. Yer yer laboratuvar gösterimleri programda yer alacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam üç sınav yapılacaktır. Sınavların üçünde de bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 2 6 12
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.154
ÖK.25
ÖK.3554
ÖK.45545
ÖK.55555
ÖK.6555
ÖK.75455
ÖK.85555
ÖK.94555
ÖK.105
ÖK.11
ÖK.12335