DERS ADI

: Toplumsal Bellek

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5004 Toplumsal Bellek SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplumsal bellek teorilerini inceleme, belirli hatırlama ve sunma biçimlerinin belirli gruplar tarafından nasıl oluştuğunu anlama ve belleğin toplumsal ilişkiler içerisindeki biçimlenişini analiz etme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal belleğe ilişkin temel kavramları tanımlayabilme
2   Toplumsal bellek alanındaki temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme
3   Toplumsal bellek alanında kullanılan temel kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilme
4   Toplumsal bellek alanında vaka örneklerini açıklayabilme
5   Toplumsal bellek alanındaki temel yaklaşımlar ile güncel örnekler arasında bağlantı kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Bellek ve Toplumsal bellek yaklaşımları
3 Toplumsal bellek kuramları
4 Toplumsal bellek kuramları
5 Toplumsal bellek kuramları
6 Toplumsal bellek çalışmalarına örnekler
7 Toplumsal bellek çalışmalarına örnekler
8 Toplumsal bellek çalışmalarına örnekler
9 Farklı hatırlama biçimleri ve vaka analizleri
10 Farklı hatırlama biçimleri ve vaka analizleri
11 Sınıf içi uygulamalar
12 Sınıf içi uygulamalar
13 Sınıf içi uygulamalar
14 Sınıf içi uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Burke, Peter. History and Social Theory. Ithaca; New York: Cornell University Press, 1992.
Thompson, Paul. The Voice of The Past: Oral History. Oxford: Oxford University Press, 2000.
Yardımcı kaynaklar:
Öztürkmen, Arzu. Sözlü Tarih: Yeni Bir Disiplinin Cazibesi. Toplum ve Bilim (Winter 2001/2002): 115-121.

Portelli, Alessandro. What Makes Oral History Different. In The Oral History Reader, edited by Robert Pecks and Alistair Thompson, London; New York: Routledge, 1998: 63-75.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5555