DERS ADI

: Tarihsel Sosyoloji Metinleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5021 Tarihsel Sosyoloji Metinleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, tarih ve sosyoloji arasındaki ilişkiden yola çıkarak, bu ortak disiplinler arası alanda çalışmalar yürütmüş olan sosyal bilimci ya da ekollerin farklı çalışma alanlarına dair bilgileri ve çözümleri sunarak, karşılaştırmalı tarihselci bir sosyolojik bakış açısının temellerini sunmaya çalışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders öğrencilere tarihsel sosyoloji kuram ve yöntemleri hakkında katkı ve tartışmalar sağlamayı amaçlamaktadır.
2   Bu bağlamda, mevcut yaklaşımları öğrencilerle birlikte değerlendirmek ve analiz etmek ders açısından göze çarpmaktadır.
3   Karşılaştırmalı tarihsel sosyoloji yöntemini kullanarak, mevcut çalışmaları incelemek ders için birincil öneme sahiptir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Sosyoloji ve Tarih İlişkisi
2 2. Karşılaştırmalı Tarihsel Sosyoloji
3 3. Sosyolojinin Tarihsel İmgelemi
4 4. Karl Polanyi nin Tarihselci Holistik Yaklaşımı
5 5. Perry Anderson ve Tarihsel Sosyoloji
6 6. E. P. Thompson: Tarihin Süreci Yaklaşımı
7 7. Ara Sınav
8 8. Charles Tilly ve Kolektif Eylem Teorisi
9 9. I. Wallerstein : Tarih Olarak Siyaset
10 10. B. Moore: Devrimler ve Tarihsel Sosyoloji
11 11. Marc Bloch: Toplumsal ve Tarihsel Manzara
12 12. R. Bendix in Tarihsel Tikellik yaklaşımı
13 13. Tarihsel Sosyolojide yeni Gündemler
14 14. Tarihsel Sosyolojide yeni Gündemler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tarihsel Sosyoloji, edt. Elizabeth Özdalga, Ankara 2009
-Theda Skocpol, Tarihsel Sosyoloji: Bloch'tan Wallerstein'e Görüşler ve Yöntemler, tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2008.
-Stephen Hobden, Historical Sociology of International Relations, Cambridge 2002
-Ferdan Ergut-Ayşen Uysal, Tarihsel Sosyoloji / Stratejiler - Sorunsallar - Paradigmalar, İstanbul 2013.
- Philip Abrams, Historical Sociology, UK: Open Books Publishing, 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Sunum Hazırlama 2 6 12
Kitap Okuma 5 5 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1344
ÖK.245454
ÖK.34455