DERS ADI

: Modernite ve İmaginatif Topografyalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5045 Modernite ve İmaginatif Topografyalar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı modern bir eğilim olarak ütopyacılığı incelemektir. Modernitenin gelişim süreci ile edebi bir tür olarak ütopyanın gelişimini ilişkilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ütopyacılığın temel görünümlerini anlar.
2   Ütopya ve ideoloji ilişkisini analiz eder.
3   Ütopya, distopya ve eleştirel ütopya arasındaki ayrımı kavrar.
4   Eleştirel okuma becerisini geliştirir.
5   Metinlerarası karşılaştırma için teorik bir perspektif kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernitenin doğuşu ile ütopyanın doğuşu
2 Modernitenin ve Ütopyanın temel görünümleri
3 Ütopya ve politika
4 Ütopya ve ideoloji
5 Ütopya yazımında yabancılaştırma stratejisi
6 Distopya ve modernite eleştirisi
7 Eleştirel ütopya ve öz-kritik
8 Metin Analizi
9 Metin Analizi
10 Metin Analizi
11 Metin Analizi
12 Metin Analizi
13 Metin Analizi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Çörekcioğlu, Hakan, Modernite ve Ütopya, Zepros Yay., İstanbul, 2013.
Yardımcı kaynaklar:
1.David J. C. Utopia and Ideal Society, Cambridge University Press., London, 1981.
2. Maylon, Tom, Demand the Impossible: Science Fiction and Utopian Imagination,
Cambridge University Press, London, 1986.
3. Sargent, L. Tower, Utopianism, Oxford University Press, Nerw York, 2010.
4. Ricoeur, Paul, Lectures on Ideology and Utopia, Columbia University Pres, USA, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda yarıyıl içi çalışması yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.144
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55