DERS ADI

: Savaş Sonrası Fransız Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5032 Savaş Sonrası Fransız Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı I. ve II. Dünya Savaşları sonrası üretilmiş Fransız edebiyatını, bilhassa roman ve tiyatro eserlerini kuramsal kaynaklar ışığındaki yakın okumalar aracılığıyla çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca okuma ve ifade becerilerini kullanır.
2   Çağdaş Fransız kültürü ve edebiyatına dair bilgisini kullanır.
3   Edebiyat kuramlarını Fransız edebiyatına uygular.
4   Yakın okuma becerilerini kullanır.
5   Edebiyatta savaş sonrası bireysel ve toplumsal düzeylerdeki travmaları ve bunların aşılmarına ilişkin bilgisini kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması ve I. Dünya Savaşı sonrası Fransız edebiyatına genel bir bakış
2 Diğer dünyalar da serüven André Malraux
3 Diğer dünyalar da serüven André Malraux
4 Diğer dünyalar da serüven André Malraux
5 Savaş sonrası varoluşsal kaygı Jean-Paul Sartre
6 Savaş sonrası varoluşsal kaygı Jean-Paul Sartre
7 Savaş sonrası varoluşsal kaygı Jean-Paul Sartre
8 II. Dünya Savaşı sonrası edebiyatına genel bakış
9 Savaş sonrası yabancılaşma ve anti-tiyatro Eugène Ionesco
10 Savaş sonrası yabancılaşma ve anti-tiyatro Eugène Ionesco
11 Savaş sonrası yabancılaşma ve anti-tiyatro Eugène Ionesco
12 Savaş sonrası kimlik krizleri Jean Genet
13 Savaş sonrası kimlik krizleri Jean Genet
14 Savaş sonrası kimlik krizleri Jean Genet

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Darcos Xavier, XXème siècle en littérature, Hachette, Paris, 1989.
2. Masson, Nicole, La Littérature Française, Eyrolles, Paris, 2007.
3. Ploquin, Françoise, Littérature française: textes essentiels, Hachette, Paris 2008.
4. Sartre, Jean-Paul, Qu'est-ce que la littérature Gallimard, Paris, 1948.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.guven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54